570534
Książka
W koszyku
W książce zaprezentowano kluczowe pojęcia z zakresu współczesnego rynku pracy oraz zarysowano główne trendy na polskim rynku pracy w ostatnich kilkunastu latach. Rozważania poparte zostały analizami danych statystycznych oraz omówieniem wybranych badań realizowanych przez autorkę. Publikacja ma charakter dydaktyczny i może być użyteczna dla studentów kierunków: socjologia, pedagogika, psychologia, administracja, zarządzanie, ekonomia, a także do przedmiotów związanych z rynkiem pracy, pedagogiką pracy, socjologią pracy, psychologią pracy, doradztwem zawodowym i zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Rozdział 1. Przemiany na rynku pracy w Polsce * 1.1. Uwarunkowania zmian na rynku pracy w Polsce * 1.2. Uwarunkowania popytu na pracę * 1.3. Podstawowe charakterystyki rynku pracy * 1.4. Sytuacja na rynku pracy w Polsce w latach 2000-2010 * 1.5. Podsumowanie * 1.6. Zagadnienia kontrolne * Rozdział 2. Nierówności w dostępie do rynku pracy * 2.1. Teorie segmentacyjne jako próba wyjaśnienia nierówności na rynku pracy * 2.1.1. Dualny rynek pracy * 2.2. Kobiety i mężczyźni na rynku pracy - analiza porównawcza * 2.3. Młodzi na rynku pracy * 2.3.1. Społeczno - ekonomiczne skutki bezrobocia wśród młodzieży * 2.4. Koncepcja elastycznego zatrudnienia jako przykład przeciwdziałania bezrobociu (w tym osób w gorszej pozycji na rynku pracy) * 2.5. Podsumowanie * 2.6. Zagadnienia kontrolne * Rozdział 3. Polityka państwa na rynku pracy w Polsce * 3.1. Polityka zatrudnienia a polityka rynku pracy * 3.2. Polityka państwa na rynku pracy w Polsce * 3.2.1. Aktywna polityka rynku pracy * 3.2.1.1. Usługi rynku pracy * 3.2.1.2. Instrumenty rynku pracy * 3.2.1.3. Polityka państwa wobec osób w szczególnej sytuacji na rynku pracy * 3.2.1.4. Ocena aktywnych programów rynku pracy * 3.2.2. Pasywna polityka rynku pracy * 3.3. Podsumowanie * 3.4. Zagadnienia kontrolne * Rozdział 4. Oczekiwania pracodawców wobec kompetencji pracowników współczesnych organizacji * 4.1. Uwarunkowania dla tworzenia i rozwoju współczesnych organizacji * 4.2. Rodzaje współczesnych organizacji * 4.3. Pojęcie "kompetencje" i ich ewolucja * 4.4. Implikacje zarządzania kompetencjami zawodowymi dla praktyki personalnej * 4.5. Wymagania stawiane pracownikom współczesnych organizacji * 4.6. Oczekiwania pracodawców wobec kompetencji pracowników w województwie świętokrzyskim * 4.7. Podsumowanie * 4.8. Zagadnienia kontrolne
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 331 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [149]-156.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej