570543
Książka
W koszyku
Część I. Planowanie badań empirycznych i komunikowanie ich rezultatów * Systematycznie modyfikowane autoreplikacje: logika programu badań empirycznych w psychologii * 1. Rzetelność podstawowego efektu * 2. Maksymalizacja trafności wewnętrznej * 3. Eliminacja alternatywnych wyjaśnień * 4. Maksymalizacja trafności zewnętrznej i teoretycznej * 5. Sprawdzanie skuteczności manipulacji * 6. Poszukiwanie moderatorów zależności * 7. Poszukiwanie mediatorów zależności * 8. Metaanaliza: ilościowa integracja wyników różnych badań * 9. Konkluzje * Kilka uwag na temat pojęcia zmiennej. Niespecyficzne zmienne zagregowane w badaniach psychologicznych * 1. Założenia * 2. Zmienne * 3. Zmienne w procesie badawczym * 4. "Etykiety zastępcze" i niespecyficzne zmienne zagregowane.... * 5. (Quasi-)socjologizacja psychologii? * 6. Wnioski - negatywne konsekwencje posługiwania się NZZ * Statystyczne kryteria przydatności raportu z badań do metaanalizy * 1. Kluczowe zagadnienia * 2. Ocena doniesień naukowych * 3. Przykładowe metaanalizy * 4. Podsumowanie * Psychologia poznawcza, marketing i prawo: metodologiczna analiza działalności firm konkurencyjnych na rynku gospodarczym * 1. Konstruktywizm w psychologii poznawczej * 2. Konstruktywizm w strategiach marketingowych * 3. Naruszenie prawa z rejestracji znaku towarowego * 4. Podobieństwo percepcyjne opakowań produktów "Hortex" i "Hortino" * 5. Podobieństwo znaczeniowe znaków towarowych "Intel" i "WinTel" * 6. Uwagi końcowe * Część II. Metody badań * Kulturowa adaptacja testów psychologicznych * 1. Kulturowy kontekst procedur diagnostycznych . * 2. Normalizacja a adaptacja kulturowa * 3. Procedura adaptacji kulturowej * 4. Zakończenie * Socjometria * 1. Ogólna charakterystyka socjometrii * 2. Warunki, jakie powinna spełniać metoda socjometryczna.... * 3. Zastosowanie socjometrii * 4. Przygotowanie i przebieg badania socjometrycznego * 5. Tabela socjometryczna * 6. Graficzna prezentacja materiału socjometrycznego * 7. Ilościowa analiza materiału socjometrycznego * 8. Korzyści z zastosowania metody socjometrii * Skale szacunkowe w badaniach diagnostycznych * 1. Rodzaje skal szacunkowych * 2. Zasady konstruowania skal szacunkowych * 3. Poziom pomiaru oszacowań * 4. Rzetelność skal szacunkowych * 5. Błędy popełniane przy szacowaniu * 6. Typy postaw wobec badania * 7. Podsumowanie * Część III. Statystyczna analiza danych * Analiza zmiennych porządkowych. Modele logarytmiczno-liniowe * 1. Modele dla zmiennych nominalnych * 2. Modele dla zmiennych porządkowych * 3. Modele dla większej liczby zmiennych * 4. Zakończenie * Wprowadzenie do analizy ścieżek * 1. Model regresji wielokrotnej MCR a model analizy ścieżek PA * 2. Przyczynowość w modelu analizy ścieżek * 3. Podstawowa charakterystyka i założenia analizy ścieżek * 4. Procedura analizy ścieżek * 5. Analiza przykładu * 6. Zmienne porządkowe w modelu PA * 7. Podsumowanie * Analiza regresji i analiza ścieżek w ujęciu pakietu statystycznego LISREL 8.51 * (2001) Karla G. Jóreskoga i Daga Sórboma * 1. Ogólny model równań strukturalnych * 2. Modele cząstkowe pełnego modelu równań strukturalnych w systemie LISREL * 3. Przykład zastosowania analizy regresji i analizy ścieżek * 4. Zakończenie * Konfirmacyjna analiza czynnikowa w ujęciu pakietu statystycznego LISREL 8.51 (2001) Karla G. Jóreskoga i Daga Sórboma * 1. Wprowadzenie * 2. Przykład zastosowania konfirmacyjnej analizy czynnikowej... * 3. Analiza wydruku komputerowego z konfirmacyjnej analizy czynnikowej podwymiarów charakteru skali TCI * 4. Zmiana modelu i próba oszacowania go raz jeszcze * 5. Zakończenie
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54097 (1 egz.)
Kaucja: 27,00 zł
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Nazwy aut. na skrzydełku okł.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów i doktorantów z kierunków studiów o profilu społecznym oraz psychologów, socjologów i pedagogów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej