570807
Książka
W koszyku
Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych.
Pomóc osobom z autyzmem. Podejście oparte na dowodach naukowych * Nowa definicja autyzmu i rozwiązania SAZ * Wprowadzenie * Rozdział 1. Autyzm i stosowana analiza zachowania * Rozdział 2. Behawioryzm i prawa uczenia się * Rozdział 3. Ocena behawioralna * Rozdział 4. Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem * Rozdział 5. Zachowania trudne i ocena funkcjonalna * Rozdział 6. Zachowania werbalne * Rozdział 7. Zasady etyczne w pracy analityka zachowania
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16015 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. [257]-278. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej