570424
Książka
W koszyku
Od dłuższego czasu polska szkoła jest płaszczyzną krzyżowania się nadziei społecznych ze społeczną krytyką, Z jednej strony traktowana jest jako jedyne dostępne społeczeństwu narzędzie przekazu dzieŞdzictwa kulturowego, budowania kulturowej tożsaŞmości, z drugiej strony, coraz częściej zarzuca się jej niewydolność kształceniową i wychowawczą, hamoŞwanie inicjatywy intelektualnej, czy wręcz blokowanie rozwoju myślenia uczniów i nauczycieli, bezradność wobec problemów z dyscypliną, wąski dydaktyzm.W pracy swoje rozważania o kondycji polskiej szkoły spisali naukowcy oraz pedagodzy praktycy zaniepoŞkojeni jej przyszłością. Starali się odpowiedzieć na pytania: Czy dzisiejsi uczniowie jako absolwenci będą umieli samodzielnie i satysfakcjonująco radzić sobie w rzeczywistości pozaszkolnej? Czy szkoła jest w stanie przygotować młodych ludzi do dynamicznie zmieniającego się życia społecznego? Jakie szansę na wykorzystanie wiedzy nabytej w szkole mają jej absolwenci?
Dorota Klus-Stańska, Dokąd zmierza polska szkoła ? - pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty * Bogusław Sliwerski, Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych * Stanisław Dylak, Szkoła - jaka jest, każdy widzi, jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman * Maria Mendel, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Rozmarynowska, Iwona Sagan, Sylwester Zielka, Małgorzata Puchowska, Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju * Wanda Dróżka, Doświadczanie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji * Hanna Kędzierska, Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości * Piotr Zamojski, Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań * Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej * Grażyna Szyling, Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? * Maria Groenwald, Egzaminy szkolne jako gra * Lucyna Kopciewicz, Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki? * Ewa Arciszewska, Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem-nowatorem * Marta Doroba-Sawa, Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki * pedagogicznej * Monika Wiśniewska-Kin, Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia * Honorata Majewska, Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16078 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.12.2022)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej