570418
Książka
W koszyku
Część I. Dwa podejścia w myśleniu o dziecku i wczesnej edukacji * Dziecko i jego edukacja - refleksja krytyczna * Publiczne i niepubliczne przedszkola * A co ze standardami w przedszkolu * Dlaczego o jakości edukacji przedszkolnej * Badania nad jakością edukacji przedszkolnej * Jakość edukacji dla małych dzieci - ujęcie współczesne * Jakość edukacji i wolny rynek edukacyjny * Model rynkowy i demokratyczny - próba charakterystyki * Główne założenia podejścia rynkowego * Podejście demokratyczne, czyli demokratyczne eksperymentowanie * Demokratyczne eksperymentowanie i rola państwa * Rola władz lokalnych * Rola instytucji * Kim jest nauczyciel * Podsumowanie * Część II. Od teorii do praktyki - trzy przykłady demokratycznego * eksperymentowania * Program High/Scope Educational Research Foundation: Educating Young * Children - pierwszy przykład z życia * Aktywne uczenie się * Cechy interakcji dorośli-dzieci * Tworzenie klimatu wsparcia * Kto ma kontrolę? Trzy różne klimaty spoleczno-emocjonalne * Konsekwencje klimatu wsparcia dla dzieci i dorosłych * Organizacja dnia * Kluczowe doświadczenia - ich natura i konsekwencje edukacyjne * Współpraca z rodziną jako element konieczny do zrozumienia dziecka * Rodzice w programie High/Scope * Praca w zespole - współpraca między nauczycielami * Arkusz obserwacji dziecka, czyli ocena i dokumentowanie jego rozwoju * Program przedszkolny Reggio Emilia - drugi przykład z życia * Konstruowanie programu w Reggio Emilia * Główne zasady pracy metodą projektów * Rola nauczyciela i wspomagających go specjalistów * Rodzice w programie Reggio Emilia * Dokumentacja jako narzędzie konstrukcji i rekonstrukcji programu działania * Edukacja zróżnicowana ze względu na pleć - przykład z Polski * Rodzice w instytucjach "Sternika" * Zarządzanie instytucjami "Sternika" * Kim jest nauczyciel * Organizacja procesu wychowawczo-dydaktycznego * Program wychowawczy * Program dydaktyczny
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16082 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 292-304.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej