570418
Książka
W koszyku
(Engram)
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak możliwości i umiejętności w widoczny sposób odbiegają od możliwości i umiejętności prezentowanych przez większość uczniów, będących w tym samym wieku, o rozwoju intelektualnym kształtującym się na poziomie inteligencji przeciętnej (i wyższej). Adresatami publikacji są wychowawcy, nauczyciele, rodzice i opiekunowie uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna. Publikacja ma za zadanie wyjaśnić, na jakie problemy w funkcjonowaniu w szkole i grupie rówieśniczej może natrafić uczeń o takiej inteligencji. Ukazuje różnice w funkcjonowaniu uczniów z normą intelektualną i uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. W książce nauczyciele znajdą szereg wskazówek, w jaki sposób można dostosowywać wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. Publikacja może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rozdział 1. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Rozdział 2. Uczeń o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 3. Niepowodzenia szkolne uczniów i sposoby ich przezwyciężania * Rozdział 4. Następstwa niepowodzeń szkolnych * Rozdział 5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia z inteligencją niższą niż przeciętna * Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział 7. Środowisko rodzinne badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 8. Rozwój psychoruchowy uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na podstawie badań empirycznych * Rozdział 9. Sytuacja szkolna uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 10. Formy pomocy udzielanej uczniom o inteligencji niższej niż przeciętna * Rozdział 11. Dalszy rozwój kariery szkolnej badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16089 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla wychowawców, nauczycieli, rodziców i opiekunów uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej