570418
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej. Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów - wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej. Część II Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii. Część III Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych. Inspiracją do przygotowania publikacji było odczucie, że dostępna na rynku wydawniczym literatura, dotycząca wykorzystywania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych przez nauczyciela w pracy z dziećmi i młodzieżą, najczęściej poświęcona jest oddzielnie poszczególnym przedstawionym w książce zagadnieniom. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, dzięki kompleksowemu omówieniu najczęściej występujących problemów w pracy z uczniami, będzie stanowić pomoc dla pedagogów w rozumieniu pojawiających się trudności i ich przezwyciężaniu. Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy, a także do pedagogów, psychologów szkolnych i wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, którzy z jednej strony chcą wykonywać swoją pracę odpowiedzialnie i efektywnie, z drugiej zaś czerpać z niej satysfakcję.
Część I * Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia * Barbara Kalinowska-Witek * Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego * Magdalena Barabas * Diagnoza i praca z uczniem zdolnym * Aneta Rita Borkowska * Diagnoza i terapia ucznia z ADHD * Jolanta M. Wolińska * Diagnoza i terapia ucznia agresywnego * Anna Marzec-Tarasińska * Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami * Anna Grabowiec * Diagnoza i praca z uczniem – ofiarą przemocy domowej * Część II * Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów * Danuta Wosik-Kawala * Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów * Teresa Zubrzycka-Maciąg * Rozwijanie asertywności u uczniów * Agnieszka Lewicka, Ewelina Tymoszuk * Rozwijanie empatii uczniów * Część III * Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą * Danuta Wosik-Kawala * Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą * Teresa Lewandowska-Kidoń * Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą * Marzena Okrasa * Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą
Status dostępności:
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 227-244. Indeksy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej