568547
Książka
W koszyku
Doskonały przewodnik dla nauczycieli pragnących budować kulturę uczenia się!W części pierwszej autorka wyczerpująco omawia proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategie pracy nauczyciela z uczniem oraz role, jakie przyjmują oni w edukacji. Podkreśla znaczenie motywacji do nauki, podpowiada, jak motywować uczniów do pracy, wspierać ich działania, a także jak kontrolować i oceniać ich wysiłki edukacyjne. W drugiej części książki szczegółowo przedstawia różne strategie rozwijania zdolności uczenia się.Niniejsza pozycja to praca stanowiąca profesjonalne wsparcie praktyków i ich edukatorów w odczytywaniu istoty tego, co dzieje się w pracy z uczniami. Największą jej zaletą jest działanie zmierzające do uzyskania interakcyjnej równowagi między założeniami teoretyczno-koncepcyjnymi i praktycznymi sugestiami, kierowanymi do nauczycieli tak, by nie tyle dostarczyć im technicznego narzędzia do pracy z uczniami, ile podnosić ich świadomość pedagogicznego sensu swoich działań (.) Kompetencje Autorki, Jej doświadczenie i pozycja w środowisku naukowym oraz Jej ogromne zasługi dla nauczycieli-praktyków zagwarantowały celny wybór podjętych wątków i umiejętne ich kierowanie ku szkolnym potrzebom. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.Z recenzji prof. D. Klus-Stańskiej
Część I. Co wnoszą teorie socjokulturowe Wygotskiego i Brunera do myślenia o zmianie i rozwoju w edukacji? * 1. Założenia dotyczące uczenia się i tworzenia wiedzy * 2. Strategie pracy nauczyciela z uczniem: w kierunku budowania rusztowania i wrażliwej kontroli nauczania, negocjowania wiedzy i konstruowania znaczeń * 3. Dziecko-ucze w teorii socjokulturowej * 4. Nauczyciel i jego rola w perspektywie socjokulturowej * 5. Motywacja do uczenia się - kontekst socjokulturowy * 6. Szkolne środowisko ucznia się, reguły kierowania klasą i proces - "uczenia uczenia się" * 7. Planowanie i organizacja pracy ucznia. Od działania ze wsparciem do działania samodzielnego * 8. Ocenianie i monitorowanie pracy ucznia * Część II. Rozwijanie zdolności uczenia się - metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia * 9. Narzędzia ogólne - strategie generujące uczenie się i umożliwiające opanowanie metody naukowego poznania * 10. Rola i znaczenie strategii rozwiązywania problemów w rozwijaniu samodzielności myślenia i działania * 11. Pytania - ich znaczenie dla rozwijania zdolności uczenia się i myślenia * 12. Budowanie rusztowania dla rozwoju języka * 13. Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się - mapy mentalne * 14. Budowanie rusztowania dla interpretacji i rozumienia tekstu * 15. Strategie pracy samokształceniowej
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16116 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 209-216. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej