568547
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego.
Wstęp * Rozdział 1. Osobowość a zachowania agresywne * 1.1. Społeczno-poznawcza teoria osobowości jako podstawa interpretacji zachowań agresywnych * 1.1.1. Osobowość w świetle teorii poznawczej * 1.1.2. Geneza i psychologiczne mechanizmy agresji * 1.1.3. Agresywność a zachowania agresywne * 1.2. Zróżnicowanie agresji * 1.2.1. Model przetwarzania informacji społecznych * 1.2.2. Zniekształcenia poznawcze u osób agresywnych * Rozdział 2. Współwystępowanie agresji z innymi zachowaniami dewiacyjnymi. Relacje rówieśnicze a agresja * 2.1. Zachowania agresywne a depresja * 2.2. Emocje a rozwój zaburzeń zachowania * 2.3. Pozytywne interakcje rówieśnicze jako moderator rodzinnych uwarunkowań zachowań agresywnych * 2.4. Ewolucja agresji w kierunku społecznego niedostosowania i przestępczości gwałtownej * 2.5. Powiązania między wczesnymi objawami agresji i wycofania a odrzuceniem rówieśniczym * 2.6. Zachowania dziecka i relacje rówieśnicze. Modele oparte na cechach dziecka i oddziaływaniach rówieśniczych * 2.6.1. Założenia i argumenty modelu addytywnego * Rozdział 3. Odrzucenie rówieśnicze * 3.1. Geneza badań nad odrzuceniem rówieśniczym * 3.1.1. Istota odrzucenia rówieśniczego * 3.1.2. Odrzucenie rówieśnicze a zaniedbanie * 3.1.3. Akceptacja rówieśnicza a przyjaźń * 3.1.4. Dynamika i procesy w grupie rówieśniczej a odrzucenie rówieśnicze * 3.2. Sterowanie procesami odrzucenia przez rówieśników * 3.3. Chroniczne odrzucenie rówieśnicze * 3.4. Zróżnicowanie ze względu na płeć i uwarunkowania kulturowe * 3.5. Cechy dzieci odrzuconych * 3.6. Agresja a rówieśnicza akceptacja i odrzucenie * 3.7. Zaburzenia uwagi i hiperaktywność a odrzucenie rówieśnicze * 3.8. Nieadekwatność oceny cech osobowościowych i intencji partnerów interakcji a odrzucenie rówieśnicze * 3.9. Rola emocji w reakcji na odrzucenie rówieśnicze * Rozdział 4. Wrażliwość na odrzucenie i skutki odrzucenia rówieśniczego * 4.1. Wrażliwość na odrzucenie i jej funkcje * 4.2. Przejawy wrażliwości na odrzucenie rówieśnicze * 4.3. Agresja, wycofanie i odrzucenie rówieśnicze * 4.4. Zachowania agresywne jednostek popularnych a status społeczny i odrzucenie * 4.5. Odrzucenie rówieśnicze jako źródło zachowań przestępczych * 4.6. Kontakty dzieci odrzuconych z grupami dewiacyjnymi jako ryzyko przestępczości i uzależnień * 4.7. Modele przystosowania w sytuacjach odrzucenia * Rozdział 5. Poznawczo-społeczna teoria osobowości a terapia i resocjalizacja * 5.1. Problematyka odporności psychicznej * 5.1.1. Definicje i teoretyczne podstawy zjawiska resilience * 5.1.2. Diagnoza konstruktów resilience * 5.2. Zjawisko resilience a rodzaj niekorzystnych oddziaływań środowiska * 5.3. Rodzinne uwarunkowania zachowań eksternalizacyjnych a pozytywny wpływ relacji rówieśniczych * 5.4. Interwencje terapeutyczne oparte na teorii poznawczo-behawioralnej * 5.4.1. Modelowanie i rozwiązywanie problemów społecznych * 5.4.2. Przystosowanie programów do specyfiki dzieci agresywnych - odrzuconych * 5.4.3. Procesy społeczno-poznawcze w eliminowaniu agresji * 5.4.4. Składniki (zawartość) programu
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54216 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16121 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 184-192. Indeksy.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów i pracowników naukowych resocjalizacji, psychologii i innych nauk społecznych, również dla profilaktyków, pedagogów i kuratorów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej