573014
Książka
W koszyku
Rozdział 1 * Istota strategii marketingowych * 1.1. Treść strategii marketingowych * 1.2. Proces kształtowania strategii marketingowych * 1.2.1. Faza opracowywania strategii * 1.2.2. Faza wdrażania strategii * 1.3. Decyzje marketingowe * 1.4. Miejsce strategii marketingowych w strukturze strategii przedsiębiorstwa * 1.5. Konflikt i zgodność strategii * 1.6. Kryteria wyodrębniania strategii marketingowych * 1.7. Zmiany strategii marketingowych * 1.7.1. Proces i mechanizm zmian * 1.7.2. Przesłanki zmian * 1.7.3. Bariery zmian * 1.7.4. Zakres zmian * Rozdział 2 * Formułowanie, wybór i zmiany strategii marketingowych * 2.1. Podstawy formułowania i wyboru strategii marketingowych * 2.1.1. Źródła inspiracji * 2.1.2. Procedury formułowania strategii marketingowych * 2.2. Decyzje dotyczące wyboru rynku docelowego * 2.3. Decyzje dotyczące wyboru sposobów postępowania * 2.4. Decyzje dotyczące wyboru instrumentów marketingowych * 2.5. Przesłanki zmian strategii marketingowych * Rozdział 3 * Informacyjne podstawy strategii marketingowych * 3.1. Informacja jako podstawa kształtowania strategii marketingowych * 3.1.1. Istota i funkcje informacji * 3.1.2. Informacje a proces decyzyjny * 3.2. Rodzaje informacji na potrzeby strategii marketingowych i źródła ich pozyskiwania. * 3.2.1. Informacje o zjawiskach i warunkach działania na rynku * 3.2.2. Informacje o podmiotach rynku * Rozdział 4 * Strategie wobec konkurentów * 4.1. Podstawy wyboru strategii * 4.1.1. Kryteria wyboru strategii * 4.1.2. Analiza zdolności konkurencyjnych konkurentów * 4.2. Unikanie konkurencji lub konkurowanie * 4.2.1. Unikanie konkurencji * 4.2.2. Podstawy konkurowania * 4.2.3. Zespalanie działalności * 4.3. Strategie obronne * 4.4. Strategie aktywne * 4.4.1. Rodzaje strategii aktywnych * 4.4.2. Strategia frontalnej konfrontacji * 4.4.3. Strategia selektywnego oddziaływania * 4.4.4. Strategia omijania konkurentów * 4.5. Strategie adaptacyjne * 4.5.1. Cechy strategii adaptacyjnych * 4.5.2. Stopień adaptacji * 4.5.3. Szybkość adaptacji * 4.6. Strategie globalne i selektywne * 4.6.1. Podstawowe cechy strategii * 4.6.2. Strategie globalne * 4.6.3. Strategie selektywne * 4.7. Różnicowanie i zmiany strategii * 4.7.1. Różnicowanie strategii * 4.7.2. Zmiany strategii * Rozdział 5 * Strategie wobec dostawców i pośredników * 5.1. Podstawy kształtowania strategii wobec dostawców i pośredników * 5.1.1. Dostawcy i pośrednicy jako podmioty otoczenia przedsiębiorstwa * 5.1.2. Udział dostawców i pośredników w oddziaływaniu na finalnych nabywców * 5.1.3. Uwarunkowania kształtowania strategii wobec dostawców i pośredników * 5.2. Strategie wobec dostawców i pośredników jako strategie marketingowe * 5.2.1. Strategie wobec dostawców jako strategie marketingowe * 5.2.2. Strategie wobec pośredników jako strategie marketingowe * 5.3. Rodzaje strategii wobec dostawców * 5.3.1. Podstawowe rodzaje strategii wobec dostawców * 5.3.2. Strategie wyboru dostawców * 5.3.3. Strategie związane z kształtowaniem stosunków z dostawcami * 5.4. Rodzaje strategii wobec pośredników * 5.4.1. Strategie wyboru pośredników * 5.4.2. Strategie związane z kształtowaniem stosunków z pośrednikami * 5.5. Różnicowanie strategii wobec dostawców i pośredników * 5.6. Zmiany strategii wobec dostawców i pośredników * 5.6.1. Czynniki sprzyjające zmianom strategii wobec dostawców i pośredników * 5.6.2. Ograniczenia dotyczące dokonywania zmian strategii wobec dostawców i pośredników * 5.6.3. Kierunki zmian strategii wobec dostawców i pośredników * Rozdział 6 * Strategie w różnych fazach rozwojowych rynku * 6.1. Fazy rozwojowe rynku * 6.2. Strategie marketingowe wejścia na rynek * 6.2.1. Dylemat wejścia: pionier czy naśladowca * 6.2.2. Strategie pioniera * 6.2.3. Strategie naśladowcy * 6.3. Strategie marketingowe na rynku wzrostowym (w fazie ekspansji) * 6.3.1. Liderzy i pretendenci a faza ekspansji * 6.3.2. Cele i strategie liderów * 6.3.3. Cele i strategie pretendentów * 6.4. Strategie marketingowe na rynku dojrzałym * 6.4.1. Symptomy fazy dojrzałości rynku * 6.4.2. Strategie nakierowane na utrzymanie udziału w rynku bez zmiany jego wielkości * 6.4.3. Strategie nakierowane na stymulowanie wzrostu sprzedaży * 6.4.4. Strategie odzyskiwania nabywców utraconych * 6.5. Strategie marketingowe na rynku schyłkowym * 6.5.1. Dylematy fazy depresji rynku * 6.5.2. Ocena atrakcyjności rynku schyłkowego * 6.5.3. Strategie wyjścia z rynku * Rozdział 7 * Strategie produktowo-rynkowe * 7.1. Istota i podstawy kształtowania strategii produktowo-rynkowych * 7.1.1. Istota strategii produktowo-rynkowych * 7.1.2. Podstawy kształtowania strategii produktowo-rynkowych . * 7.2. Rodzaje strategii produktowo-rynkowych * 7.2.1. Strategie produktowo-rynkowe w ujęciu H.I. Ansoffa * 7.2.2. Strategie produktowo-rynkowe w poszerzonym ujęciu * 7.3. Strategie produktu na dotychczas obsługiwanym rynku * 7.3.1. Strategia penetracji rynku * 7.3.2. Strategia modyfikacji produktu * 7.3.3. Strategia innowacji produktowych * 7.4. Strategie produktu skierowane na nowe segmenty rynku * 7.4.1. Strategia poszerzania rynku * 7.4.2. Strategia poszerzania rynku poprzez modyfikacje produktu * 7.4.3. Strategia poszerzania rynku poprzez innowacje produktowe * 7.5. Strategie produktu skierowane na nowe rynki * 7.5.1. Strategia ekspansji geograficznej * 7.5.2. Strategia ekspansji poprzez modyfikacje produktu * 7.5.3. Strategia ekspansji poprzez innowacje produktowe * 7.6. Kierunki zmian strategii produktowo-rynkowych * Rozdział 8 * Strategie komunikacji marketingowej * 8.1. Istota i podstawy strategii komunikacji marketingowej * 8.1.1. Ogólna charakterystyka komunikacji marketingowej * 8.1.2. Narzędzia i kanały komunikacji marketingowej * 8.1.3. Pojęcie strategii komunikacji marketingowej * 8.1.4. Kryteria wyodrębniania strategii komunikacji marketingowej * 8.2. Strategie komunikacji marketingowej wyodrębniane ze względu na realizowane cele * 8.3. Strategie komunikacji marketingowej wyodrębniane ze względu na uwarunkowania stosowania * 8.3.1. Rodzaje uwarunkowań * 8.3.2. Strategie komunikacji marketingowej uwarunkowane fazą cyklu życia produktu * 8.3.3. Strategie komunikacji marketingowej uwarunkowane pozycją rynkową przedsiębiorstwa i formą rynku * 8.3.4. Strategie komunikacji marketingowej wykorzystywane w odniesieniu do różnych grup nabywców * 8.4. Ograniczenia stosowania strategii komunikacji marketingowej * Rozdział 9 * Strategie tworzenia wartości dla nabywcy poprzez usługi * 9.1. Usługa jako element strategii marketingowej * 9.2. Podstawy kształtowania strategii tworzenia wartości dla nabywcy poprzez usługi * 9.3. Kryteria wyodrębniania strategii tworzenia wartości poprzez usługi * 9.3.1. Kryteria wyodrębniania wielokrotnych podziałów usług * 9.3.2. Kryteria wielokrotnej dychotomizacji usług * 9.4. Rodzaje strategii tworzenia wartości poprzez usługi * 9.4.1. Strategie komercyjne i niekomercyjne * 9.4.2. Strategie wobec odbiorców indywidualnych i instytucjonalnych * 9.4.3. Strategie wobec mocno zaangażowanego odbiorcy i słabo zaangażowanego odbiorcy * 9.4.4. Strategie usług związanych z czynnościami materialnymi i niematerialnymi * 9.4.5. Strategie usług pośrednictwa i usług właściwych * 9.4.6. Strategie usług świadczonych w bezpośrednim i pośrednim kontakcie * 9.4.7. Strategie usług świadczonych w sposób ciągły i nieciągły * 9.4.8. Strategie usług standaryzowanych i indywidualizowanych * 9.4.9. Strategie usług sezonowych i niesezonowych
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 339 (1 egz.)
Kaucja: 40,44 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [277]-280.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej