572480
Książka
W koszyku
W książce autorzy wyjaśniają rolę współczesnego marketingu w procesach tworzenia, komunikowania i dostarczania ofert systemowych produktów materialnych oraz usługowych. Analizą zostały objęte cztery grupy produktowe:- systemowe produkty usługowe bankowości detalicznej oraz komercyjnych organizacji usług medycznych,- systemowe oferty produktowo-usługowe międzynarodowych i krajowych sieciowych firm handlu detalicznego oraz usług taniej gospodarki,- systemowe produkty informatyczne organizacji sieciowych działających w konwergentnych sektorach info-tele-medialnych,- systemowe materialne produkty konsumpcyjne (wybieralnych dóbr trwałego użytku oraz innowacyjnych produktów odzieżowych).Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem, a także dla menedżerów i praktyków gospodarczych odpowiedzialnych za działania marketingowe w organizacji.
O Autorach * Wprowadzenie * Rozdział 1 * Środowisko, sfera i marketing produktów systemowych. Pojęcia i problemy podstawowe * 1.1.Produkty systemowe we współczesnej rynkowej gospodarce wiedzy i społeczeństwie konsumpcyjnym * 1.1.1.Istota i atrybuty produktów systemowych * 1.1.2.Środowisko i sfera/sfery produktów systemowych * 1.1.3.Systematyki i modele badanych produktów * 1.2.Czynniki rozwoju produktów systemowych i ich sfery * 1.2.1.Czynniki rynkowe i w sferze konsumpcji * 1.2.2.Czynniki rozwoju produktów systemowych po stronie producenta/sprzedawcy i jego otoczenia * 1.3.Czy światowy kryzys gospodarczy może spowolnić rozwój sfery produktów systemowych? * Rozdział 2 * Współczesne procesy innowacyjne w kształtowaniu produktów systemowych * 2.1.Wartość dla klienta w produktach systemowych * 2.1.1.Wartość dla klienta - pojęcie, atrybuty, struktura * 2.1.2.Nowe zjawiska w procesach tworzenia wartości dla klienta * 2.2.Współczesne procesy innowacyjne w budowie przewagi konkurencyjnej * 2.2.1.Ewolucja modelu innowacji * 2.2.2.Współczesne koncepcje innowacji i ich ograniczenia * 2.3.Innowacja i marketing jako podstawa tworzenia wartości * Rozdział 3 * Marketing produktów systemowych na rynku bankowości detalicznej * 3.1.Produkty usługowe banków detalicznych i ich modele * 3.2.Metodyka badań sfery produktów systemowych banków detalicznych * 3.3.Środowisko badanej sfery produktów bankowych a czynniki ich rozwoju * 3.3.1.Otoczenie makroekonomiczne i globalne a rozwój sfery produktów bankowych * 3.3.2.Otoczenie sektorowe/multisektorowe a grupy strategiczne banków detalicznych * 3.3.3.Otoczenie rynkowe a rynki docelowe konsumentów * 3.4.Badania zachowań konsumentów jako podstawa budowy strategii i programów marketingu produktów systemowych bankowości detalicznej * 3.5.Tworzenie, komunikowanie i dystrybucja multiproduktów bankowych dla konsumentów * 3.5.1.Konkurencja i współpraca banków detalicznych w tworzeniu multiproduktów bankowych * 3.5.2.Strategie i programy współpracy banków detalicznych z konsumentami w tworzeniu i komunikowaniu multiwartości dla klientów * 3.5.3.Multikanały dystrybucji bankowych produktów systemowych a klienci wielokanałowi * Rozdział 4 * Marketing sieciowy w komercyjnych organizacjach usług medycznych * 4.1.Koncepcje marketingu sieciowego i produktu systemowego w sektorze usług medycznych * 4.2.Informacje o metodyce badań sfery produktów systemowych i marketingu sieciowego w służbie zdrowia * 4.3.Środowisko marketingowe komercyjnych podmiotów usługowych produktów medycznych. Identyfikacja i analiza uwarunkowań funkcjonowania * 4.3.1.Otoczenie makroekonomiczne i międzynarodowe/globalne * 4.3.2.Otoczenie sektorowe/konkurencyjne i multisektorowe * 4.3.3.Otoczenie rynkowe a rynki docelowe konsumentów/pacjentów * 4.4.Kształtowanie, promocja i dystrybucja/sprzedaż usługowych produktów systemowych w komercyjnej służbie zdrowia (w świetle wyników badań bezpośrednich) * 4.4.1.Proces kształtowania produktów systemowych w rynkowym sektorze usług medycznych * 4.4.2.Badane podmioty komercyjne usług medycznych i ich oferty produktów systemowych. Studium porównawcze * 4.4.3.Dystrybucja/sprzedaż i promocja sieciowych medycznych produktów usługowych * Rozdział 5 * Marketing produktów usługowych taniej gospodarki * 5.1.Tania gospodarka i jej produkty * 5.1.1.Istota i czynniki rozwoju taniej gospodarki * 5.1.2.Produkty taniej gospodarki: klasyczne/tradycyjne czy innowacyjne produkty konsumpcyjne? * 5.2.Zarys metodyki badań sfery i marketingu produktów taniej gospodarki * 5.3.Środowisko marketingowe podmiotów/oferentów tanich produktów usługowych. Identyfikacja i analiza uwarunkowań * 5.3.1.Środowisko makro- i megaekonomiczne * 5.3.2.Otoczenie konkurencyjne (sektorowe) * 5.3.3.Otoczenie rynkowe a rynki docelowe konsumentów tanich produktów usługowych * 5.4.Podstawowe komponenty marketingu tanich produktów usługowych * 5.4.1.Rekonfiguracja struktury "taniego" produktu a aktywizm konsumentów * 5.4.2.Agresywne pozycjonowanie cenowe i polityka trwale niskich cen * 5.4.3.Optymalizacja usług dystrybucyjnych i sprzedażowych * 5.4.4.Partnerstwo w kształtowaniu ofert sieciowych produktów firm taniej gospodarki * Rozdział 6 * Marketing sieciowych organizacji handlowych w kształtowaniu i promocji ofert sprzedażowych dla konsumenta * 6.1.Koncepcja marketingu sieciowych organizacji handlowych i jej komponenty * 6.2.Oferty produktowo-usługowe a ich atrakcyjność * 6.3.Zarys metodyki badań marketingu sieciowych organizacji handlowych * 6.4.Środowisko marketingowe badanych przedsiębiorstw handlu detalicznego * 6.4.1.Środowisko marketingowe międzynarodowych sieci handlowych działających w Polsce * 6.4.2.Środowisko marketingowe polskich sieci handlowych branży FMCG * 6.5.Procesy kształtowania i promocji ofert produktowo-usługowych * 6.5.1.Kształtowanie i promocja ofert sprzedażowych międzynarodowych przedsiębiorstw handlowych (na wybranych przykładach) * 6.5.2.Kształtowanie i promocja ofert sprzedażowych polskich sieciowych przedsiębiorstw handlowych * Rozdział 7 * Marketing informatycznych produktów systemowych * 7.1.Informatyczne produkty systemowe i ich modele * 7.1.1.Pojęcie i atrybuty produktów informatycznych * 7.1.2.Modele teoretyczne informatycznych produktów systemowych * 7.2.Zarys metodyki badań * 7.3.Środowisko sektorowe informatycznych produktów systemowych * 7.3.1.Inter- i subsektorowy ekosystem biznesu * 7.3.2.Podmioty relacji sieciowych w sektorze produktów informatycznych * 7.4.Węzłowe procesy marketingu informatycznych produktów systemowych * 7.4.1.Oferta systemowa sieci i jej tworzenie * 7.4.2.Strategie i programy promocji informatycznych produktów systemowych * 7.4.3.Rola i udział konsumentów/użytkowników produktów informatycznych w programach marketingowych producentów/dostawców tych produktów * Rozdział 8 * Marketing wybieralnych konsumpcyjnych produktów systemowych * 8.1.Wybieralne konsumpcyjne produkty systemowe * 8.1.1.Pojęcie i cechy wybieralnych produktów konsumpcyjnych * 8.1.2.Modele teoretyczne badanych produktów * 8.2.Zarys metodyki badań sfery i marketingu konsumpcyjnych produktów systemowych * 8.3.Środowiska marketingowe organizacji sieciowych producentów/dostawców badanych konsumpcyjnych produktów systemowych * 8.3.1.Środowisko makroekonomiczne i globalne * 8.3.2.Otoczenie sektorowe i multisektorowe * 8.3.3.Otoczenie rynkowe * 8.3.4.Związki sieciowe producentów/dostawców badanych konsumpcyjnych produktów systemowych * 8.4.Podmioty i procesy marketingu wybieralnych konsumpcyjnych produktów systemowych * 8.4.1.Procesy i strategie kreowania multiwartości dla konsumentów badanych produktów systemowych przez ich producentów/dostawców * 8.4.2.Komunikowanie i dostarczanie wybieralnych trwałych produktów systemowych * 8.4.3.Udział konsumentów badanych produktów w kreowaniu i promocji wybieralnych produktów konsumpcyjnych * Rozdział 9 * Sfera i marketing innowacyjnych produktów odzieżowych * 9.1.Innowacyjne produkty odzieżowe i ich charakterystyka * 9.1.1.Klasyczne a innowacyjne produkty odzieżowe * 9.1.2.Model teoretyczny procesów tworzenia i dostarczania innowacyjnych produktów odzieżowych * 9.1.3.Czynniki rozwoju sfery innowacyjnych produktów odzieżowych * 9.2.Metodyka badań sfery i marketingu innowacyjnych produktów odzieżowych * 9.3.Otoczenie i modele biznesu podmiotów środowiska konkurencyjno-kooperacyjnego * 9.3.1.Otoczenie makro- i megaekonomiczne * 9.3.2.Środowisko konkurencyjne i kooperacyjne przedsiębiorstw odzieżowych a modele biznesu w branży * 9.3.3.Rynki konsumentów innowacyjnych produktów odzieżowych * 9.4.Zaangażowanie konsumenta odzieży w węzłowe procesy kształtowania i komunikacji innowacyjnych produktów odzieżowych * Podsumowanie * Abstact * Bibliografia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54227 (1 egz.)
Kaucja: 37,05 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [255]-258.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem, menedżerów i praktyków.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej