572480
Book
In basket
(Finanse)
Podmioty sektora bankowego to instytucje o specyficznym zakresie i modelu działania, których cele i stosowane praktyki biznesowe przynajmniej częściowo muszą respektować rolę, jaką bankom przypisano w gospodarce. To także podmioty o skomplikowanej strukturze własnościowej i organizacyjnej, dysponujące dużym potencjałem rozwojowym i realizujące swoje cele w warunkach globalizacji i wysokiej konkurencyjności. Niniejszy podręcznik to przekrojowe kompendium wiedzy z zakresu zarządzania instytucjami kredytowymi. Odnosi się on nie tylko do tego, czym te instytucje się zajmują, ale przede wszystkim skupia uwagę Czytelnika na tym, z jakimi uwarunkowaniami musza się liczyć i jakich używać metod czy mechanizmów, aby działać sprawnie i efektywnie.Na uwagę zasługują: przyjęcie kryterium tworzenia wartości jako motywu przewodniego i integrującego poszczególne części książki, akcentowanie specyfiki uwarunkowań i odmienności zasad funkcjonowania instytucji kredytowych, przy jednoczesnym identyfikowaniu tych rozwiązań czy inicjatyw, które maja charakter uniwersalnych rozwiązań biznesowych, zwracanie uwagi na potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy instytucji kredytowych, czytelna i konsekwentna strukturyzacja treści, uwzględniająca złożoność i interdyscyplinarność przedstawianego obszaru merytorycznego, wzbogacanie treści o liczne i interesujące przykłady rozwiązań z praktyki bankowej.
* 1.Podstawy funkcjonowania instytucji kredytowych (Magdalena Bywalec) * 1.1.Rola współczesnych instytucji kredytowych * 1.2.Uwarunkowania działania instytucji kredytowych * Literatura uzupełniająca * 2.Modele, strategie i metody zarządzania w instytucjach kredytowych * (Adam Nosowski) * 2.1.Specyfika zarządzania instytucjami kredytowymi * 2.2.Modele biznesowe instytucji kredytowych * 2.2.1.Model biznesowy - definicje, uwarunkowania, konteksty * 2.2.2.Rodzaje modeli biznesowych w instytucjach kredytowych * 2.2.3.Czynniki zmian w bankowych modelach biznesowych * 2.3.Zarządzanie strategiczne instytucjami kredytowymi * 2.3.1.Zróżnicowanie strategii instytucji kredytowych * 2.3.2.Proces zarządzania strategicznego w instytucjach kredytowych * 2.4.Wybrane koncepcje i metody zarządzania instytucjami kredytowymi * 2.4.1.Koncepcje i metody zarządzania - punkty widzenia * 2.4.2.Zarządzanie wartością w instytucjach kredytowych * 2.4.3.Zarządzanie wiedzą i kapitałem intelektualnym w instytucjach kredytowych * 2.4.4.Zarządzanie innowacjami w instytucjach kredytowych * 2.4.5.Zarządzanie zmianą i projektami w instytucjach kredytowych * Literatura uzupełniająca * 3.Klienci instytucji kredytowych i tworzona dla nich wartość * 3.1.Klienci instytucji kredytowych i kryteria ich segmentacji * 3.1.1.Potrzeby oraz decyzje konsumentów na rynku usług finansowych (Przemysław Stodulny) * 3.1.2.Klient indywidualny i instytucjonalny (Mariola Willmann) * 3.1.3.Segmentacja klientów oraz wybór rynku docelowego (Mariola Willmann) * 3.2.Oferta instytucji kredytowych i działania marketingowe * 3.2.1.Marketing usług finansowych (Przemysław Stodulny) * 3.2.2.Kształtowanie oferty produktowej (Mariola Willmann) * 3.2.3.Zarządzanie produktem bankowym (Mariola Willmann) * 3.2.3.Bankowe kanały dystrybucji (Mariola Willmann) * 3.2.4.Promocja i komunikacja z klientem (Mariola Willmann) * 3.3.Klient w relacji z instytucją kredytową (Przemysław Stodulny) * 3.3.1.Podstawowe elementy marketingu relacji * 3.3.2.Satysfakcja i lojalność klientów * 3.3.3.Zarządzanie relacjami z klientami - koncepcja, zasady, narzędzia * Literatura uzupełniająca * 4.Finanse i ryzyko w instytucjach kredytowych * 4.1.Podstawy gospodarki finansowej instytucji kredytowych * 4.1.1.Zarządzanie finansowe (Ewa Kulińska-Sadłocha) * 4.1.2.Podstawy prawne i struktura sprawozdawczości finansowej * (Radosław Kałużny) * 4.1.3.Ocena i analiza sytuacji majątkowo-finansowej (Radosław Kałużny) * 4.2.Zarządzanie ryzykiem w instytucjach kredytowych * 4.2.1.Rodzaje ryzyka bankowego i zarządzanie nim (Katarzyna Kochaniak) * 4.2.2.Dobre praktyki w zarządzaniu ryzykiem w rekomendacjach KNF (Aleksandra Jurkowska) * 4.3.Wybrane aspekty zarządzania finansowego * 4.3.1.Zarządzanie aktywami i pasywami (Ewa Kulińska-Sadłocha) * 4.3.2.Zarządzanie kapitałem własnym (Ewa Kulińska-Sadłocha) * 4.3.3.Kapitał wewnętrzny w procesie zarządzania ryzykiem (Katarzyna Kochaniak) * 4.3.4.Współczynnik wypłacalności jako nadzorcza miara adekwatności kapitałowej (Aleksandra Jurkowska) * 4.3.5.Controlling w instytucji kredytowej (Ewa Kulińska-Sadłocha) * Literatura uzupełniająca * 5.Organizacja instytucji kredytowych * 5.1.Strukturyzacja biznesowa i organizacyjna instytucji kredytowych * 5.1.1.Specyfika organizacji instytucji kredytowych (Andrzej Gospodarowicz) * 5.1.2.Struktury i rozwiązania organizacyjne (Adam Nosowski) * 5.2.Zarządzanie procesami w instytucjach kredytowych * 5.2.1.Procesowe uwarunkowania funkcjonowania instytucji kredytowych * (Adam Nosowski) * 5.2.2.Outsourcing w praktyce bankowej (Anna Korzeniowska) * 5.2.3.Zarządzanie jakością w praktyce bankowej (Adam Nosowski) * 5.3.Zarządzanie kapitałem ludzkim w instytucjach kredytowych (Justyna Zabawa) * 5.3.1.Uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim w instytucjach kredytowych * 5.3.2.Proces zarządzania kapitałem ludzkim * 5.3.3.Ścieżki kariery i standardy zawodowe w bankowości * Literatura uzupełniająca * 6.Technologie informatyczne w instytucjach kredytowych (Dariusz Wawrzyniak) * 6.1.Rola technologii informatycznych w instytucjach kredytowych * 6.2.Strategie informatyczne instytucji kredytowych * 6.2.1.Perspektywa prawno-rekomendacyjna * 6.2.2.Perspektywa funkcjonalna * 6.2.3.Perspektywa implementacyjna * 6.2.4.Perspektywa usługowa * 6.2.5.Perspektywa ryzyka informatycznego * 6.3.Kierunki rozwoju technologii informatycznych w instytucjach kredytowych * Literatura uzupełniająca * 7.Nadzór i kontrola w instytucjach kredytowych * 7.1.Nadzór korporacyjny i społeczna odpowiedzialność biznesu w instytucjach kredytowych * 7.1.1.Charakterystyka systemu nadzoru korporacyjnego w instytucjach kredytowych w Polsce (Katarzyna Kochaniak) * 7.1.2.Rola i odpowiedzialność rad nadzorczych, zarządów oraz walnych zgromadzeń (Katarzyna Kochaniak) * 7.1.3.Instytucje kredytowe jako organizacje społecznie odpowiedzialne (Aleksandra Jurkowska) * 7.2.Mechanizmy kontrolne w instytucjach kredytowych * 7.2.1.Uwarunkowania braku zgodności (Aleksandra Jurkowska) * 7.2.2.Polityka zgodności w instytucjach kredytowych (Aleksandra Jurkowska) * 7.2.3.Kontrola i audyt wewnętrzny (Radosław Kałużny)
Availability:
There are copies available to loan: sygn. BP 336.7 (1 egz.)
Kaucja: 50,00 zł
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 491-504 i przy rozdz. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again