572480
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ 1. Istota konsumpcji i zachowania się konsumenta * 1.1. Pojęcie konsumpcji * 1.2. Rodzaje i formy konsumpcji * 1.3. Treść i zakres pojęcia "zachowanie się konsumenta" * 1.4. Dylematy racjonalności zachowań konsumentów na rynku * 1.4.1. Racjonalność zachowań konsumentów * 1.4.2. Irracjonalność zachowań konsumentów * ROZDZIAŁ 2. Potrzeby i sposoby ich zaspokajania * 2.1. Potrzeby jako podstawa zachowania się konsumenta * 2.1.1. Geneza i mechanizm rozwoju potrzeb * 2.1.2. Właściwości potrzeb ludzkich * 2.2. Hierarchizacja potrzeb konsumpcyjnych * 2.3. Środki służące zaspokajaniu potrzeb konsumpcyjnych * 2.4. Potrzeby konsumpcyjne a popyt * ROZDZIAŁ 3. Gospodarstwo domowe jako podmiot konsumpcji * 3.1. Geneza i pojęcie gospodarstwa domowego * 3.2. Istota, funkcje i zakres działania gospodarstwa domowego * 3.3. Klasyfikacja gospodarstw domowych * ROZDZIAŁ 4. Uwarunkowania konsumpcji i nowe trendy w zachowaniach gospodarstw domowych * 4.1. Determinanty określające potrzeby i zachowania gospodarstw domowych * 4.2. Czynniki biologiczne * 4.3. Czynniki ekonomiczne * 4.4. Czynniki społeczno-psychologiczne * 4.5. Czynniki kulturowe * 4.6. Nowe trendy w zachowaniach gospodarstw domowych * 4.7. Makrotrendy a zachowania gospodarstw domowych * ROZDZIAŁ 5. Teorie konsumpcji * 5.1. Teorie konsumpcji - wprowadzenie * 5.2. Mikroekonomiczne teorie konsumpcji * 5.2.1. Teoria użyteczności kardynalnej * 5.2.2. Teoria użyteczności ordynalnej (porządkowej) * 5.2.3. Nadwyżka konsumenta A. Marshalla i J. Dupuita * 5.2.4. Teoria ujawnionych preferencji P.A. Samuelsona * 5.2.5. Teoria adekwatności konsumpcji K.J. Lancastera * 5.2.6. Teoria konsumpcji w ujęciu T.B. Veblena * 5.2.7. Teoria konsumpcji G.S. Beckera * 5.2.8. Koncepcja homo satisfaciendus H.A. Simona * 5.2.9. Koncepcja racjonalności selektywnej H. Leibensteina * 5.3. Makroekonomiczne teorie konsumpcji * 5.3.1. Hipoteza dochodu absolutnego J.M. Keynesa * 5.3.2. Teoria dochodu względnego J.S. Duesenberry?ego * 5.3.3. Teoria wyboru międzyokresowego I. Fishera * 5.3.4. Hipoteza dochodu permanentnego M. Friedmana * 5.3.5. Hipoteza cyklu życia F. Modiglianiego i A.K. Ando * 5.3.6. Rozszerzony model cyklu życia i modele pochodne * 5.3.7. Behawioralna hipoteza cyklu życia H.M. Shefrina i R.H. Thalera * 5.4. Psychologiczne teorie konsumpcji * 5.4.1. Koncepcja zachowania konsumenta J. Lasourne?a * 5.4.2. Psychologiczna teoria konsumpcji G. Katony * ROZDZIAŁ 6. Modele i teorie rynkowych zachowań konsumentów * 6.1. Istota modeli zachowań konsumentów * 6.2. Zintegrowane modele zachowania konsumenta * 6.2.1. Model zachowania konsumenta A.R. Andreasena * 6.2.2. Model podejmowania decyzji F.M. Nicosii * 6.2.3. Model uczenia się konsumenta J.A. Howarda i J.N. Shetha * 6.2.4. Decyzyjny model zachowania konsumenta T. Rosaniego * 6.2.5. Model zachowania konsumenta według J.F. Engla, D.T. Kollata i R.D. Blackwella * 6.2.6. Teoria zachowania się konsumenta F. Hansena * 6.3. Empiryczne modele zachowania konsumenta * 6.3.1. Teoria przemyślanego działania M. Fishbeina i I. Ajzena * 6.3.2. Model strukturalny procesu decyzyjnego J.R. Bettmana * 6.3.3. Model zachowań konsumenta J.P. Petera i J.C. Olsona * 6.3.4. Model TOTE G.A. Millera, E. Galantera i K.H. Pribrama * 6.3.5. Model organizacyjny zachowania konsumenta J.C. Mowena * 6.4. Kompensacyjne modele preferencji * ROZDZIAŁ 7. Mierniki pomiaru konsumpcji i ich klasyfikacja * 7.1. Mierniki konsumpcji - wprowadzenie * 7.2. Mierniki wzorcowe * 7.3. Mierniki przeliczeniowe * 7.4. Mierniki struktury konsumpcji i mierniki dynamiki konsumpcji * 7.5. Mierniki agregatowe i mierniki współzależności * 7.6. Modele ekonometryczne
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54259 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 280-294.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów ekonomii i zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii, kulturoznawstwa oraz prawa i administracji, dla polityków gospodarczych, działaczy społecznych i menedżerów, a także słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów oraz pracowników naukowych i dydaktycznych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej