572480
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI * Rozdział 1. Projekty i pojęcia pokrewne * 1.1. Projekty * 1.2. Rodzaje projektów * Rozdział 2. Środowisko projektowe * 2.1. Istota i elementy środowiska projektowego * 2.2. Klasyczna analiza środowiska projektowego * 2.3. Zarządzanie interesariuszami projektu * Rozdział 3. Projekty w organizacji * 3.1. Rodzaje działań w organizacji * 3.2. Znaczenie projektów w zarządzaniu * 3.3. Czynniki sukcesów i niepowodzeń projektów * 3.4. Zarządzanie projektami jako dziedzina wiedzy * 3.5. Problemy zarządzania projektami * Rozdział 4. Historia i perspektywy zarządzania projektami * 4.1. Krótka historia zarządzania projektami * 4.2. Perspektywy zarządzania projektami * Rozdział 5. Model procesowy projektów * 5.1. Podejście procesowe jako podstawa zarządzania projektami * 5.2. Model procesowy realizacji projektów * 5.3. Cykl życia projektu * 5.4. Cykliczne procesy wsparcia projektów * 5.5. Cykl zarządzania projektem * CZĘŚĆ II. ZARZĄDZANIE PRZEBIEGIEM PROJEKTU * Rozdział 6. Inicjowanie i definiowanie projektu * 6.1. Źródła projektów * 6.2. Strategia jako źródło projektów * 6.3. Projekty sytuacyjne i spontaniczne * 6.4. Miejsce i rola inicjowania i definiowania projektu * 6.5. Inicjowanie projektów * 6.6. Definiowanie projektu * 6.7. Techniki wspomagające inicjowanie i definiowanie projektów * 6.8. Definiowanie projektów za pomocą podejścia matrycy logicznej * Rozdział 7. Organizowanie zespołu projektowego * 7.1. Potrzeba zespołu projektowego * 7.2. Członkowie zespołu projektowego * 7.3. Zespół projektowy * 7.4. Wybór kierownika projektu * 7.5. Dobór członków zespołu projektowego * 7.6. Kompetencje uczestników projektów według IPMA * Rozdział 8. Planowanie i organizowanie wykonawstwa projektu * 8.1. Istota i zasady ogólne planowania * 8.2. Planowanie w zarządzaniu projektami * Rozdział 9. Planowanie struktury projektu * 9.1. Struktury projektu * 9.2. Tryb planowania struktury projektu * 9.3. Sporządzanie wykresu sieciowego typu AoN * 9.4. Pakiety robocze * 9.5. Techniki planowania struktur projektu * Rozdział 10. Palnowanie terminów projektu * 10.1. Istota i zakres planowania terminów projektu * 10.2. Określenie czasów trwania czynności projektu * 10.3. Obliczanie terminów projektu * 10.4. Obliczanie rezerw czasu w projekcie i wyznaczanie ścieżki krytycznej projektu * 10.5. Sporządzanie harmonogramu projektu * 10.6. Określanie kamieni milowych projektu * 10.7. Technika łańcucha krytycznego * Rodział 11. Planowanie zasobów projektu * 11.1. Zasoby projektów * 11.2. Określanie zapotrzebowania na zasoby projektu * 11.3. Wyrównywanie zapotrzebowania na zasoby projektu * Rozdział 12. Planowanie kosztów i budżetowanie projektu * 12.1. Koszty projektu i ich planowanie * 12.2. Budżetowanie projektu * Rozdział 13. Organizowanie wykonawstwa projektu * 13.1. Istota i zakres organizowania wykonawstwa projektu * Rozdział 14. Sterowanie wykonawstwem projektu * 14.1. Istota i przebieg sterowania wykonawstwem projektu * 14.2. Sterowanie projektem za pomocą metody wartości uzyskanej * Rozdział 15. Zamknięcie projektu * 15.1. Istota i treść zamknięcia projektu * 15.2. Wykorzystanie wiedzy projektowej * CZĘŚĆ III. ZAGADNIENIA PRZEKROJOWE ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI * Rozdział 16. Ewaluacja projektów * 16.1. Istota i rodzaje ewaluacji projektów * 16.2. Istota i przedmiot oceny projektów * 16.3. Zasady ogólne oceny projektów * 16.4. Kryteria oceny projektów * 16.5. Kompleksowe metody oceny projektów * 16.6. Systematyzacja technik oceny projektów * 16.7. Przegląd technik oceny projektów * Rozdział 17. zarządzanie ryzykiem w projekcie * 17.1. Ryzyko w projektach * 17.2. Zarządzanie ryzykiem w projekcie * Rozdział 18. Zarządzanie jakością w projekcie * 18.1. Podstawowe pojęcia zarządzania jakością * 18.2. Jakość w projektach * 18.3. Zarządzanie jakością w projekcie * Rozdział 19. Zarządzanie komunikacją w projekcie * 19.1. Miejsce i rola komunikacji w projektach * 19.2. Rodzaje komunikacji w projektach * 19.3. Plan komunikacji w projekcie * 19.4. Przebieg komunikowania w projekcie * Bariery komunikacji w projekcie i ich pokonywanie * CZĘŚĆ IV. UWARUNKOWANIA ORGANIZACYJNE ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI * Rozdział 20. Organizacja projektowa * 20.1. Organizacyjne problemy zarządzania projektami * 20.2. Charakterystyka zadań projektowych * 20.3. Zadania i procesy projektowe * 20.4. Członkowie organizacji projektowej * 20.5. Typowe formy organizacji projektowej * 20.6. Organizacja projektu w strukturze liniowej * 20.7. Organizacja projektu w strukturze liniowo-sztabowej * 20.8. Projektowa organizacja macierzowa * 20.9. "Czysta" organizacja projektowa * 20.10. Spółka-córka projektowa * 20.11. Zewnętrzna organizacja projektu * 20.12. Konsorcjalna i sieciowa organizacja projektu * Rozdział 21. Biura projektów * 21.1. Istota i uzasadnienie organizacji biura projektów * 21.2. Modelowe rozwiązania biur projektów * 21.3. Główne zadania biur projektowych * 21.4. Organizacja i wdrażanie biura projektów * Rozdział 22. Dojrzałość projektowa organizacji * 22.1. Geneza i istota dojrzałości projektowej * 22.2. Modele dojrzałości projektowej * 22.3. Znaczenie i wykorzystanie dojrzałości projektowej * Rozdział 23. Zarządzanie wieloma projektami * 23.1. Środowisko wieloprojektowe * 23.2. Zarządzanie portfelem projektów * 23.3. Zarządzanie programami * CZĘŚĆ V. INSTRUMENTY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIEM PROJEKTAMI * Rozdział 24. Wsparcie metodyczne zarządzania projektami * 24.1. Systematyzacja metod zarządzania projektami * 24.2. Reguły metodyczne w zarządzaniu projektami * 24.3. Podejścia metodyczne zarządzania projektami * 24.4. Techniki zarządzania projektami * 24.5. Metodyki zarządzania projektami * Rozdział 25. Wsparcie informatyczne zarządzania projektami * 25.1. Instrumenty informatyczne w zarządzaniu projektami * 25.2. Systemy wspomagania zarządzania projektami * 25.3. Systemy zarządzania portfelem projektów * 25.4. Narzędzia i pakiety specjalistyczne * 25.5. Wsparcie informatyczne zarządzania projektami a dojrzałość projektowa * 25.6. Wybór instrumentów informatycznych wspierających zarządzanie projektami * 25.7. Tradycyjnie kryteria wyboru w obecnych warunkach * Rozdział 26. Zarządzanie projektami jako zawód * 26.1. Profesjonalizacja zarządzania projektami * 26.2. Certyfikacja kwalifikacji zarządzania projektami * 26.3. Standardy etyczne w zarządzaniu projektami * Rozdział 27. Ważne adresy z zakresu zarządzania projektami
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 43,81 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania projektami, uczestników specjalistycznych szkoleń, a także dla praktyków gospodarczych i konsultantów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej