570418
Książka
W koszyku
W poradniku znajdzie Czytelnik zarówno informacje związane z najnowszymi badaniami i koncepcjami zdolności i twórczości, jak również przykłady dobrych praktyk w kształceniu uczniów zdolnych. W rozdziale pierwszym zatytułowanym Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych przedstawiono psychospołeczny kontekst rozwoju uczniów zdolnych, między innymi wpływ czynników osobowościowych, rolę nauczyciela, znaczenia uregulowań prawnych. Rozdział drugi zatytułowany Dobre praktyki psychoedukacji i kształcenia uczniów zdolnych obejmuje cztery artykuły związane z doświadczeniami psychologów i nauczycieli w pracy z uczniami zdolnymi. W rozdziale trzecim poradnika zatytułowanym Zdolności twórcze uczniów jako ważny komponent rozwoju uzdolnień skoncentrowano się na ważnym elemencie w strukturze zdolności, jakim są uzdolnienia twórcze. Rozdział czwarty nosi tytuł Rozwijanie potencjału uczniów uzdolnionych kierunkowo i autorzy omawiają w nim wybrane aspekty specyficznych uzdolnień". (prof. dr hab. Wiesława Limont, fragment ze wstępu do poradnika)
I. Psychologiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych. 1. Losy zdolnych. Co zdarza się, kiedy zdolne dzieci dorastają. 2. Rola wzmożonej pobudliwości emocjonalnej w przyspieszonym rozwoju osób zdolnych. 3. Czy w polskim systemie oświaty potrzebni są pedagodzy zdolności? 4. Konstrukcja podmiotu w procesie edukacyjnym. II. Dobre praktyki psychoedukacji i kształcenia uczniów zdolnych. 1. Twórczośc jako źródło szczęścia. Koncepcje psychologii pozytywnej a praktyka psychoedukacji. 2. W stronę zdolności. Psychologia w praktyce pracy z uczniem zdolnym. 3. Nauczanie przez działanie, czyli dlaczego lubimy pracować metodą projektów. 4. Gazeta szkolna jako metoda rozwijania motywacji i zainteresowań uczniów. III. Zdolności twórcze uczniów jako ważny komponent rozwoju uzdolnień. 1. Odpowiedzialna Kreatoligencja jako kompetencje dla przyszłości. Podejście integralne. 2. Twórczy Zachód, twórcza Polska? Rozważania o społeczno-kulturowych uwarunkowaniach rozwoju kreatywności. 3. Poziom inteligencji emocjonalnej a zdolności twórcze. 4. Zdolności twórcze uczniów dyslektycznych - diagnoza i implikacje edukacyjne. IV. Rozwijanie potencjału uczniów uzdolnionych kierunkowo. 1. Dlaczego kształcenie wizualne powinno być edukacją ku przyszłości? 2. Dylematy życia codziennego osób uzdolnionych artystycznie. 3. Projekt edukacyjno-artystyczny "Bestiariusz", czyli jak średniowieczne księgi mogą inspirować do tworzenia w świecie rzeczywistym i wirtualnym.4. Rozwój muzyczny dziecka wczesnoszkolnego i jego stymulacja. 5. Testy Edwina E. Gordona w identyfikacji ucznia (nie tylko) zdolnego.6. Repertuar oddziaływań nauczycielskich służących rozwijaniu potencjału informatyczneg uczniów gimnazjum.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16250, 16251 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej