570813
Książka
W koszyku
Od roku 2012 dzieci sześcioletnie (te, które w danym roku kalendarzowym kończą 6 lat) objęte będą obowiązkiem szkolnym - rozpoczną naukę w klasie I szkoły podstawowej. Aby były one dobrze do szkoły przygotowane, od 2011 roku wprowadza się także obowiązek przedszkolny dla dzieci pięcioletnich.Nowa reforma oświaty budzi wiele kontrowersji, obaw i niepokoju wśród rodziców przyszłych pierwszoklasistów. Padają pytania: po co? dlaczego? dlaczego mojemu dziecku odbiera się dzieciństwo? Intencją reformy jest pragnienie, aby wszystkie dzieci przed rozpoczęciem "poważnej" nauki (od ok. II klasy) w łagodny sposób przywykły do reguł współżycia z rówieśnikami, nabrały pewnych cech samodzielności, spotkały się ze wspólnymi zabawami, z kredkami, z książeczkami i ich głośnym czytaniem itd. Jednym słowem - aby wszystkim dzieciom zapewnić możliwie równy start w szkole, nie odbierając im dzieciństwa! Przecież zabawy w przedszkolu i w prowadzonej podobnie do przedszkola klasie I powinny być atrakcyjniejsze od przebywania w domu.Obecnie, w okresie przejściowym, sześciolatki także mogą iść do klasy I, jeśli tylko rodzice wyrażą takie życzenie, a dzieci przynajmniej przez rok chodziły do przedszkola i szkoła jest przygotowana na ich przyjęcie. Sześciolatek który nie chodził do przedszkola również może pojść do szkoły, o ile Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna stwierdzi, że osiągnął on odpowiednią dojrzałośćszkolną. W okresie przejściowym szkoły powinny przygotować się na przyjęcie dzieci sześcioletnich zgodnie z wytycznymi MEN.Wymagane są:Ľ pomieszczenie do nauki z dopasowanymi meblami i pomocami;Ľ pomieszczenie do zabawy i odpoczynku z dużą ilością zabawek, gier, pomocy;Ľ odpowiednio przygotowane sanitariaty dla dzieci;Ľ odpowiednio przygotowani nauczyciele, którzy pracują z dziećmi metodami zabawowymi i uczą dzieci głównie poprzez zabawę!Ponieważ do szkoły idą dzieci młodsze o rok, zmieniony jest także program nauczania - został on do nich dostosowany. W klasie I dzieci mają zdobyć podstawy pisania, czytania i liczenia, uczą się współpracy w grupie, stają się bardziej samodzielne. Mają także opanować podstawy posługiwania się komputerem, podstawy języka obcego itp., aby w klasie II i III były już przygotowane do przyswajania i utrwalania wiedzy, umiejętności oraz nawyków systematycznego uczenia się.No tak, ale czy moje dziecko sobie poradzi? Czy ma jakieś braki? Może mu w czymś pomóc? - takie pytania i wątpliwości towarzyszą od dawna zatroskanym rodzicom pierwszoklasistów. Teraz jednak, gdy do szkoły ruszają sześciolatki, a przed nimi nieznana klasa I, nabierają one większej wagi.Prezentowana książka jest Poradnikiem dla tych właśnie rodziców, którzy pytają, obawiają się i chcą zapewnić swoim sześciolatkom dobry start w szkoleniezależnie od tego czy miały one edukację przedszkolną, czy też nie, czy miały diagnozę dojrzałości przeprowadzoną w przedszkolu, czy też diagnozy takiej nie było. Czego będzie się od mojego dziecka wymagać i czego ja mam od niego wymagać? Jakie ma dobre, a jakie słabsze strony i co to znaczy? Czy i jak mogę mu pomóc przed pójściem do szkoły i w początkowym okresie w szkole? - na te właśnie pytania postaram się w tej książce odpowiedzieć.Omówione w niej będą z jednej strony oczekiwania szkoły co do poziomu rozwoju dzieci, z drugiej zaś przedstawiona zostanie charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci w wieku około sześciu lat.Można będzie także sprawdzić "czy mój maluch osiągnął gotowość szkolną" - w tym celu zamieszczam Arkusz Dojrzałości (wraz z opisem jego wypełniania i oceny wyników), pozwalający w prosty sposób ocenić cały szereg umiejętności i właściwości dziecka wskazanych przy rozpoczęciu nauki.Wszyscy korzystający z Poradnika rodzice będą mogli ponadto pomóc swojemu dziecku w przygotowaniu do szkoły - na końcu każdego rozdziału zamieszczam pomysły na zabawy i zajęcia, które pomogą dziecku w polubieniu czynności szkolnych, rozbudzą jego zainteresowanie i zaciekawienie tym, czego będzie uczyło się w szkole.Życzę wszystkim dzieciom i ich rodzicom ciekawych wspólnych zabaw, radości i dobrego startu w szkole.Autorka
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16331 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 114-116.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej