570467
Książka
W koszyku
Pierwszy polski podręcznik ekonomii eksperymentalnej * Czy ekonomia może posługiwać się metodą eksperymentalną? * Czy da się stworzyć prawdziwy rynek w laboratorium? * Czy można w efektywny i etyczny sposób eksperymentować na żywym organizmie instytucji gospodarczych? Autorzy książki podkreślają, że odpowiedzi na te pytania są twierdzące, i zabierają czytelnika w świat ekonomii eksperymentalnej - intensywnie rozwijającej się dziedziny, która staje się niezbędnym narzędziem w ręku ekonomistów i praktyków biznesu. Czytelnik znajdzie w publikacji wiele przykładów praktycznego zastosowania eksperymentów, m.in. w badaniach rynkowych, budowaniu zaangażowania pracowników czy planowaniu aukcji i przetargów. Książka pomoże czytelnikowi: * formułować pytania i hipotezy badawcze stosowne do weryfikacji eksperymentalnej, * projektować scenariusze badań eksperymentalnych, zarówno laboratoryjnych, jak i terenowych, * sprawnie prowadzić sesje eksperymentów, * dokonywać poprawnej analizy statystycznej uzyskanych wyników, * przygotowywać artykuły i prace oparte na badaniach eksperymentalnych. Pracownicy naukowi i doktoranci dzięki książce z powodzeniem zastosują metodę eksperymentalną w badaniach i dydaktyce. Studenci poznają teoretyczny kontekst wyników eksperymentalnych. Badacze rynku, pracownicy consultingu i przedsiębiorcy odkryją nowe możliwości poszerzenia wiedzy o swoim środowisku biznesowym.
* Część I. Metodologia badań eksperymentalnych * 1. Podstawy: filozofia metody eksperymentalnej w ekonomii * Michał Krawczyk * 1.1. Krótka historia metody eksperymentalnej w ekonomii * 1.2. Przebieg typowego eksperymentu ekonomicznego * 1.3. Do czego służą eksperymenty * 1.4. Podstawowe cechy dobrego eksperymentu * 1.5. Krytyka ekonomii eksperymentalnej * 1.6. Wycieczka: eksperymenty terenowe * 2. Planowanie eksperymentów * Michał Krawczyk * 2.1. Formułowanie pytań badawczych * 2.2. Przygotowywanie planu eksperymentu * 2.3. Przygotowywanie planu eksperymentalnego od strony technicznej * 2.4. Próba * 2.5. Planowanie eksperymentów terenowych * 3. Przeprowadzanie eksperymentów * Robert Borowski * 3.1. Przydatne oprogramowanie * 3.2. Projektowanie i tworzenie eksperymentu * 3.3. Organizacja i przeprowadzenie badania * 3.4. Eksperymenty w internecie * 4. Analiza danych. Eksperymetria * Natalia Nehrebecka, Aneta Dzik * 4.1. Zanim przetestujesz * 4.2. Testowanie hipotez * 4.3. Testy przydatne w eksperymentach * 4.4. Modelowanie * 5. Prezentacja wyników * Michał Krawczyk * 5.1. Dlaczego warto publikować * 5.2. What?s your story? * 5.3. Język * 5.4. Struktura * 5.5. Mam tekst: co dalej? * 5.6. Podsumowanie * 5.7. Lektury nadobowiązkowe * Część II. Przegląd wyników * 6. Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka * Michał Krawczyk * 6.1. Estymacja parametrów funkcji użyteczności * 6.2. Teoria perspektywy * 6.3. Podsumowanie * 6.4. Lektury nadobowiązkowe * 7. Teoria gier * Przemysław Kusztelak, Maciej Wilamowski * 7.1. Wprowadzenie * 7.2. Dziedzina i postać funkcji użyteczności * 7.3. Racjonalność * 7.4. Mechanizm znajdowania rozwiązań * 7.5. Podsumowanie * 8. Aukcje * Michał Krawczyk * 8.1. Wprowadzenie * 8.2. Aukcje obiektów o wycenie indywidualnej * 8.3. Aukcje o wartości wspólnej * 8.4. Aukcje internetowe * 8.5. Podsumowanie * 8.6. Lektury nadobowiązkowe * 9. Organizacja rynku * Michał Krawczyk, Maciej Wilamowski * 9.1. Wprowadzenie * 9.2. Rynki konkurencyjne * 9.3. Rynki oligopolistyczne (niekonkurencyjne) * 9.4. Lektury nadobowiązkowe * 10. Rynek pracy * Barbara Bobrowicz, Tomasz Gajderowicz * 10.1. Wprowadzenie * 10.2. Wzajemność w relacjach pracodawców i pracowników * 10.3. Determinanty podaży pracy * 10.4. Podsumowanie i dalsze kierunki badań * 10.5. Lektury nadobowiązkowe * 11. Współpraca w grze w dobra publiczne * Robert Borowski * 11.1. Dobra publiczne * 11.2. Norma wzajemności * 11.3. Kary i nagrody * 11.4. Perspektywa dalszej interakcji * 11.5. Endogeniczne grupy * 11.6. Lektury nadobowiązkowe * Część III. Nienaukowe zastosowania eksperymentów * 12. Eksperymenty dydaktyczne * Maciej Wilamowski * 12.1. Wprowadzenie * 12.2. Historia * 12.3. Skuteczność eksperymentów dydaktycznych * 12.4. Jak przeprowadzać eksperymenty dydaktyczne - rola prowadzącego * 12.5. Technikalia * 12.6. Jak zacząć? * 12.7. Sztuczki * 13. Zastosowania eksperymentów w biznesie * Michał Krawczyk * 13.1. Pożytki z eksperymentów w biznesie * 13.2. Wyzwania * 13.3. Przykłady eksperymentów biznesowych * 13.4. Podsumowanie * 13.5. Lektury nadobowiązkowe
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54344 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 273-287. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej