569152
Książka
W koszyku
(Myśl Pedagogiczna)
Pedagogika przeżyć w przeszłości budziła wiele kontrowersji. Dziś metodę tę doceniającą rolę przygody i głębokiego wrażenia uważa się za idealną drogę efektywnej edukacji i uczenia się. Te cechy sprawiają, że wykorzystuje się ją w niemal wszystkich dziedzinach pedagogicznej praktyki: w wychowaniu domowym, w pracy z młodzieżą lub z osobami upośledzonymi, w szkoleniu zawodowym dorosłych, a nawet w kształceniu uniwersyteckim. Nadto ciągle jest ona przedmiotem empirycznych badań.Książka Wernera Michla syntetycznie wprowadza w najistotniejsze założenia pedagogiki zorientowanej na działanie i przeżycie. Autor w sposób jasny, zwięzły i precyzyjny omawia w niej kluczowe dla tej gałęzi wiedzy zagadnienia dotyczące: przeżyć, metod ich opisu i sposobu wdrożenia zdobytego doświadczenia w życie codzienne. Jak bowiem podkreśla, górska wspinaczka, zjazd na linie czy morska żegluga dostarczają wiele radości i niezapomnianych doznań, ale bez refleksji i włączenia tych wrażeń w całokształt doświadczenia pozostają one jedynie sposobem spędzania wolnego czasu.
1. Historia: Skąd pochodzi pedagogika przeżyć? * 2. Kurt Hahn: W jaki sposób terapia przeżyć staje się pedagogiką * 3. Ponowne odkrycie wychowania: Co wnosi pedagogika przeżyć? * 4. Modele uczenia się: Obciążenie czy ochota do uczenia się? * 5. Od praktyki do badania: Jak działa pedagogika przeżyć? * 6. Metaforyczne uczenie się: Wygodna droga czy ślepa uliczka? * 7. Działania w duchu pedagogiki przeżyć? Co i jak?
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16391 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Erlbnispädagogik
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 93-98. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej