570563
Książka
W koszyku
(Zarządznie - Marketing)
Celem opracowania jest przybliżenie odbiorcom problematyki zarządzania marketingowego zarówno w ujęciu tradycyjnym, jak i dotyczącym specyfiki nowoczesnych działań marketingowych. Podręcznik składający się z kilkunastu rozdziałów podzielono na cztery części: I. Podstawy zarządzania marketingowego. II. Marketing w przedsiębiorstwie. III. Strategie marketingowe. IV. Zarządzanie marketingowe w perspektywie. Część pierwsza omawia umiejscowienie marketingu w naukach o zarządzaniu oraz istotę, zakres i koncepcje zarządzania marketingowego. W części drugiej wskazano możliwości umiejscowienia marketingu w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa, omówiono znaczenie misji i planowania marketingowego, analizę sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku oraz system informacji marketingowej. Część trzecią poświęcono strategiom marketingowym. W kolejnych rozdziałach przedstawiono strategie przedsiębiorstw, pojęcie i klasyfikacje strategii marketingowych, strategie konkurencyjne i personalne oraz wdrażanie strategii i kontrolę strategiczną. W części czwartej opisano nowoczesne trendy w zarządzaniu marketingowym, strategie na rynkach globalnych, zastosowanie nowych technologii w zarządzaniu marketingowym. Niniejsze opracowanie jest przeznaczone dla wielu środowisk, przede wszystkim dla menedżerów zarządzających zarówno przedsiębiorstwami, jak i innymi instytucjami, dla których istotna jest problematyka zarządzania marketingowego, oraz studentów uczelni i kierunków ekonomicznych. W każdym rozdziale zawarto omówienie podstawowych kategorii i pojęć odnoszących się do tytułu danego rozdziału oraz przykładowe pytania. Praca została przygotowana przez pracowników Katedry Marketingu Usług i Katedry Organizacji i Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.
Część pierwsza. Podstawy zarządzania marketingowego * Rozdział 1. Miejsce marketingu w naukach o zarządzaniu (Wojciech Downar) * 1.1. Nauki o zarządzaniu jako część nauk ekonomicznych * 1.2. Przedmiot zarządzania * 1.3. System zarządzania i jego elementy * 1.4. Miejsce i rola marketingu w systemie zarządzania * Rozdział 2. Koncepcja zarządzania marketingowego (Grażyna Rosa) * 2.1. Etapy rozwoju marketingu * 2.2. Przedmiot i zakres zarządzania marketingowego * 2.3. Zarządzanie instrumentami marketingowymi * Część druga. Marketing w przedsiębiorstwie * Rozdział 3. Marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa (Włodzimierz Durka) * 3.1. Organizacja formalna przedsiębiorstwa * 3.2. Rodzaje schematów organizacyjnych * 3.3. Struktury nieformalne w organizacji * 3.4. Organizacja działu marketingu * Rozdział 4. Misja przedsiębiorstwa i planowanie marketingowe (Anna Szwajlik) * 4.1. Misja przedsiębiorstwa - istota i sposoby kształtowania oraz przykłady * 4.2. Planowanie marketingowe - istota i zakres * 4.3. Przykładowe propozycje kompozycji planu marketingowego * Rozdział 5. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku (Izabela Ostrowska) * 5.1. Przedmiot i zakres analizy sytuacji marketingowej * 5.2. Pojęcie rynku przedsiębiorstwa * 5.3. Zdefiniowanie pojęć: pole rynkowe i SJB * 5.4. Analiza rynku * 5.5. Analiza tendencji zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa * 5.6. Analiza aktywów rynkowych przedsiębiorstwa * 5.7. Analiza obecnej struktury działalności i perspektyw rozwoju firmy * Rozdział 6. System informacji marketingowej (Magdalena Małachowska) * 6.1. Informacja w marketingu * 6.2. Istota i zadania SIM * 6.3. Składowe systemu, sposoby pozyskiwania danych do systemu informacji marketingowej * 6.4. SIM w nowoczesnej firmie * Część trzecia. Strategie marketingowe * Rozdział 7. Strategie przedsiębiorstw (Agnieszka Smalec) * 7.1. Istota strategii przedsiębiorstwa * 7.2. Poziomy strategii przedsiębiorstw * 7.3. Wybrane rodzaje strategii przedsiębiorstw * Rozdział 8. Strategia marketingowa (Józef Perenc) * 8.1. Istota, rodzaje, funkcje strategii marketingowych * 8.2. Proces kształtowania i wdrażania strategii marketingowej * 8.3. Strategia marketingowa a innowacyjność produktów * Rozdział 9. Strategie marketingowe klasyfikacje (Kamila Peszko) * 9.1. Uwarunkowania i celowość klasyfikacji strategii marketingowych * 9.2. Strategie instrumentów marketingowych * Rozdział 10. Strategie konkurencyjne (Agnieszka Smalec) * 10.1. Przewaga konkurencyjna i wybrane strategie konkurencyjne * 10.2. Strategie konkurencyjne według Portera * 10.3. Strategie konkurencyjne według Kotlera * Rozdział 11. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi (Agnieszka Smalec) * 11.1. Istota i modele zarządzania zasobami ludzkimi * 11.2. Funkcje i wymiary zarządzania zasobami ludzkimi * 11.3. Wybrane strategie zarządzania personelem * Rozdział 12. Wdrażanie strategii i kontrola strategiczna (Małgorzata Smolska, Katarzyna Zioło) * 12.1. Proces wdrażania strategii * 12.2. Rola świadomości i zaangażowania kierownictwa w proces wdrażania strategii marketingowej * 12.3. Uwarunkowania procesu wdrażania strategii marketingowej * 12.4. Strategia marketingowa a struktura organizacyjna * 12.5. Strategia marketingowa a kultura organizacyjna * 12.6. Kontrola strategiczna * Część czwarta. Zarządzanie marketingowe w perspektywie * Rozdział 13. Nowoczesne trendy w zarządzaniu marketingowym (Grażyna Rosa) * 13.1. Charakterystyka i nowe kierunki zachowań współczesnych konsumentów * 13.2. Trendy w zarządzaniu marketingowym * 13.3. Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego * 13.4. Nowe technologie w zarządzaniu marketingowym * Rozdział 14. Strategie na rynkach globalnych (Agnieszka Smalec) * 14.1. Ogólne strategie działania na rynkach globalnych * 14.2. Strategie wejścia na rynek globalny * 14.3. Wybrane strategie na rynkach globalnych dotyczące instrumentów marketingowych * Rozdział 15. Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu marketingowym (Agnieszka Smalec) * 15.1. Istota i cechy Internetu * 15.2. Charakterystyka użytkowników Internetu * 15.3. Wybrane narzędzia marketingowe wykorzystywane w zarządzaniu marketingowym w Internecie
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54387 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 311-318. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, nauczycieli akademickich, osób prowadzących szkolenia z zakresu zarządzania marketingowego, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej