570418
Książka
W koszyku
Dla lepszej przejrzystości publikacji podzielono ją na dwie części. W pierwszej podjęto zagadnienia etiologii współczesnych uzależnień (dr Wiesław Bożejewicz z Akademii Humanistycznej w Pułtusku) z szerokim odniesieniem się do etyczno-moralnych aspektów New Addiction, problematykę wzorów społecznych prowadzących do powstawania i upowszechniania się nowych uzależnień (prof. M. Jędrzejko - SGGW) a także zagadnienia zagrożeń zdrowotnych (dr n. med. Igor Radziewicz-Winnicki ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego). Część druga, to z konieczności ograniczona, retrospektywa nowych uzależnień najszybciej rozwijających się w naszym społeczeństwie. Dobór tekstów do tej części nastręczał najwięcej trudności, bowiem współcześnie mamy do czynienia z ponad 20 uzależnieniami chemicznymi i niechemicznymi sprawiającymi poważne problemy społeczno-zdrowotne.
Część I. Człowiek wobec uzależnień * Patologie społeczne w świetle refleksji antropologicznej * I. Próba zdefiniowania patologii społecznej * II. Wobec negatywnej wolności - potrzeba refleksja antropologicznej nad integralnością natury człowieka * III. Etiologia habitus i jego perspektywa historyczno-filozoficzna * IV Zagadnienie actus humanus, a sprawności zakresie wykształcenia i wychowania * W poszukiwaniu źródeł nowych uzależnień - młode pokolenie w epoce nowych "wzorów" * I. Nowe obszary zagrożeń * II. "Ucieczki" w nowe światy * Zadania wczesnodziecięcej opieki zdrowotnej w perspektywie cywilizacyjnych zagrożeń zdrowia psychicznego * Część II. Nowe i stare uzależnienia - spojrzenie wielowymiarowe * Rośliny psychoaktywne - narkotyczne i halucynogenne * Lekomania - przyczyny i konsekwencje * I. Wprowadzenie * II. Lekomania jako zjawisko * III. Przyczyny lekomanii * IV Farmakoekonomika * V Profilaktyka i leczenie * VI. Uwagi końcowe * Polscy nauczyciele i uczniowie a agresja elektroniczna - zarys teoretyczny i najnowsze wyniki badań (Jacek Pyżalski) * I. Podstawowe informacje dotyczące metodologii referowanych badań * II. Agresja elektroniczna jako zjawisko nowe jakościowo * III. Agresja elektroniczna - typologia zjawiska * IV Cyberbullying * V Nauczyciele a agresja elektroniczna * Cyberagresja - nowy problem pedagogiczny i społeczny * I. Cyberagresja - specyfika zjawiska i jego przejawy * II. Przejawy cyberagresji w programach telewizyjnych i filmie * III. Zjawisko cyberagresji w sieci internetowej * IV Problem cyberagresji w grach komputerowych * V Cyberagresja a zachowanie człowieka * VI. Cyberagresja w aspekcie pedagogicznym * Gry komputerowe - nowe źródło patologii zaburzeń wśród dzieci i młodzieży * I. Gracze, próba systenatyzacji * II. Gry oferowane na polskim rynku - podział i charakterystyka * III. Niebezpieczne aspekty gier komputerowych * IV. W jakie gry nie powinny grać dzieci? * V Niebezpieczeństwa gier sieciowych (wieloosobowych) * Uzależnienia komputerowe - fakty i artefakty * I. Psychologiczne aspekty korzystania z komputera i Internetu * II. Badania własne nad uzależnieniem od Internetu * III. Teorie uzależnień komputerowych * IV Terapia uzależnień komputerowych * Telefon komórkowy jako nowe źródło uzależnień * I. Specyfika telefonii komórkowej jako masowego środka komunikowania * II. Problem uzależnienia od telefonu komórkowego - specyfika zagrożeń * III. Skala problematycznego korzystania z telefonii komórkowej w świetle badań * IV Skutki cyberuzależnienia * Przeciwdziałanie cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży * I. Kampanie medialne * II. Edukacja * Profilaktyka hazardu - przykłady dobrych praktyk * I. Szwajcarskie strategie zapobiegania hazardowi * II. Francuskie strategie zapobiegania hazardowi * III. Kanadyjskie strategie zapobiegania hazardowi
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16474 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy art.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej