568678
Książka
W koszyku
Ze "Wstępu"Książka ta jest teoretycznym kompendium wiedzy na temat trzech obszarów rynku usług: usług medycznych, ratownictwa medycznego i turystyki. Wybór tych obszarów podyktowany został potrzebą zebrania dotyczącej ich wiedzy w jednej publikacji oraz określenia ich wspólnych elementów.W rozdziale pierwszym opisano pojęcia związane z marketingiem oraz jego znaczenie na rynku usługowym. Przedstawiono zarys koncepcji marketingowej, a także zaprezentowano, jakie główne narzędzia marketingowe stosowane są w przypadku usług.Rozdział drugi to opis etapów zarządzania marketingowego stosowanego w firmach usługowych od fazy analizy do fazy kontrolnej. Jeden z jego podrozdziałów dotyczy procesu wdrażania strategii przedsiębiorstwa usługowego.Kolejny rozdział stanowi próbę syntetycznego ukazania charakteru marketingu w usługach medycznych poprzez pryzmat zmian strukturalnych w służbie zdrowia oraz ewolucję usług medycznych na przestrzeni ostatnich lat. Opisano tu między innymi uwarunkowania wpływające na stosowanie narzędzi marketingowych w tej sferze działalności.W czwartym rozdziale omówiono istotę stosowania marketingu w nadzwyczaj trudnej i specjalistycznej sferze, jaką jest ratownictwo medyczne. Główny nacisk położono na kwestie związane z niekomercyjnym charakterem działań marketingowych, a także na rolę mediów w kształtowaniu marketingu tego obszaru usług.Piąty, ostatni rozdział pozwala zapoznać się ze specyfiką marketingu turystycznego. Przedstawiono tu narzędzia marketingowe, które wykorzystuje się przy sprzedaży usług turystycznych, w tym między innymi produkt turystyczny, specyfikę cen w usługach turystycznych oraz dystrybucję i promocję.Celem publikacji jako całości jest pokazanie zróżnicowania stosowania działań marketingowych w zależności od wybranego obszaru usług. Założeniem autorów było syntetyczne zgromadzenie informacji na temat takich działań i określenie stopnia zróżnicowania badanych obszarów pod kątem marketingowym. Książka, bazująca na wielu źródłach, daje przekrój wiedzy związanej z funkcjonowaniem wybranych obszarów rynku usługowego w Polsce i może stanowić pomoc w ich dokładniejszym poznaniu.
Słowo wstępne * 1. Marketing i jego znaczenie na rynku usług * 1.1. Rozwój sektora usług w Polsce * 1.2. Pojęcie i znaczenie marketingu w usługach * 1.3. Obszary działań marketingowych * 1.4. Zarys elementów marketing miksu w usługach * 1.5. Znaczenie segmentacji i plasowania produktu na rynku usługowym * 2. Zarządzanie marketingowe w usługach * 2.1. Etapy zarządzania w marketingu * 2.2. Etap analizy w marketingowym procesie usługowym * 2.3. Zastosowanie badań marketingowych w usługach * 2.4. Wybór i wdrażanie strategii marketingowych * 3. Specyfika marketingu usług medycznych * 3.1. Sytuacja ochrony zdrowia w gospodarce rynkowej * 3.2. Analiza uwarunkowań zarządzania służbą zdrowia * 3.3. Reformy służby zdrowia i ich wpływ na finansowanie służby zdrowia * 3.4. Rola marketingu w usługach medycznych * 3.5. Znaczenie personelu w usługach medycznych * 4. Specyfika marketingu ratownictwa medycznego * 4.1. Struktura i sytuacja ratownictwa medycznego w Polsce * 4.1.1. Struktura ratownictwa medycznego w Polsce * 4.1.2. Sytuacja ratownictwa medycznego w Polsce i łańcuch przeżycia * 4.2. Legislacja dotycząca jednostek ratownictwa medycznego i źródła ich finansowania * 4.3. Wykorzystanie instrumentów marketingowych w ratownictwie medycznym * 5. Specyfika marketingu usług turystycznych * 5.1. Specyfika usług turystycznych * 5.2. Produkt turystyczny * 5.3. Cena jako narzędzie marketing miksu w usługach * 5.4. Dystrybucja usług turystycznych * 5.5. Promocja usług turystycznych
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54425 (1 egz.)
Kaucja: 25,23 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [180]-185.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej