570418
Książka
W koszyku
Niniejsza praca zbiorowa prezentuje tylko niektóre zagadnienia dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która stanowi bardzo szeroki obszar pomocy udzielanej ludziom, a zwłaszcza dzieciom i młodzieży. Okazuje się, że problematyka pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie zawsze jest prawidłowo postrzegana, nawet przez profesjonalistów. Pomocy takiej należy udzielać nie tylko dzieciom i młodzieży, ale również rodzicom i wychowawcom. Niejednokrotnie można spotkać się z niewłaściwym rozumieniem, że pomocy psychologiczno-pedagogicznej powinni udzielać tyko profesjonaliści, a przecież ma być ona także udzielana przez rodziców - oczywiście na miarę ich możliwości. Każdy nauczyciel i wychowawca powinien umieć odczytać treści zawarte w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych. Chodzi tutaj o umiejętność wydobycia tych informacji, które będą ważnymi dla dalszego procesu wychowania, kształtowania się osobowości czy wreszcie - uczenia się. W tej pracy zbiorowej można zapoznać się z różnymi problemami dotyczącymi diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym z punktem widzenia ze strony administracji oświatowej. Następnie mamy możliwość poznania doświadczeń danych placówek, w których odnajdują się również działania innowacyjne. W dużej części pracy podjęto problematykę integracji w procesie nauczania i wychowania. (ze Wstępu)
Problemy diagnozy i pomocy psychologiczno-pedagogicznej * Z doświadczeń poradni * Polemiki i dyskusje o integracji * Integracja - szkolne doświadczenia * Integracja - studencki punkt widzenia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16492 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej