568633
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych nauczyciela? Co składa się na kompetencje emocjonalne nauczyciela? Jak nauczyciel może rozpoznawać swoje emocje i jak może nimi kierować? Jak nauczyciel może zadbać o rozwijanie własnych kompetencji emocjonalnych? Autorki książki starają się udzielić odpowiedzi na te i inne pytania, koncentrujące się wokół problematyki kompetencji emocjonalnych nauczycieli i sposobów ich rozwijania. [fragment Wstępu]
Wstęp * 1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne * Wprowadzenie * Rys historyczny * Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce * Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice * Emocje: wybrane zagadnienia * 2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model * Wprowadzenie * Natura kompetencji * Kompetencje nauczycieli * Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne * Kompetencje emocjonalne nauczyciela * 3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli * Wprowadzenie * Praca nad emocjami * Empatia * Entuzjazm * Przebaczanie * Optymizm * Władza wychowawcza * Budowanie relacji interpersonalnych * Pewność siebie * Sprawiedliwość społeczna * Zaufanie * Znajomość kultury uczniowskiej * Zakończenie
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16504 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 235-244.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej