570418
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole. "Zdolne, ale rozkojarzone" dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości. Peg Dawson i Richard Guare pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku. Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych "umiejętności wykonawczych" - podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę, - a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać.
Wprowadzenie * CZĘŚĆ I. CO SPRAWIA, ŻE TWOJE DZIECKO JEST ZDOLNE, ALE ROZKOJARZONE * 1. Dlaczego takie zdolne dziecko jest tak rozkojarzone? * 2. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka * 3. Jakie znaczenie mają twoje własne mocne i słabe umiejętności poznawcze * 4. Dopasowanie zadania do dziecka * CZEŚĆ II. PODSTAWY UDANYCH INTERWENCJI * 5. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u dziecka * 6. Jak modyfikować otoczenie * 7. Jak uczyć umiejętności wykonawczych * 8. Jak motywować dziecko do uczenia się i używania umiejętności wykonawczych * CZĘŚĆ III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ * 9. Ogólny plan działania * 10. Gotowe plany uczenie codziennych czynności * 11. Jak zwiększyć umiejętność hamowania reakcji * 12. Jak poprawić pamięć roboczą * 13. Jak zwiększyć kontrolę emocjonalną * 14. Jak podnieść umiejętność utrzymywania uwagi * 15. Jak uczyć umiejętności rozpoczynania zdań * 16. Jak zwiększyć umiejętność planowania i ustalania priorytetów * 17. Jak poprawić organizację * 18. Jak uczyć umiejętności zarządzania czasem * 19. Jak pobudzać elastyczność * 20. Jak zaszczepić wytrwałość w dążeniu do celu * 21. Jak kształtować umiejętność metapoznania * 22. Gdy twoje działania nie wystarczą * 23. Współpraca ze szkołą * 23. Co przez tobą? * Pomoce dydaktyczne * O autorach * Indeks
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16221, 18832 (2 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Smart but scattered : the revolutionary "executive skills" approach to helping kids reach their potential,
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [366]-373. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej