570414
Książka
W koszyku
(Seria Biznesowych Poradników)
Książka Kobiety i ich wpływ na biznes jest głosem w dyskusji o znaczeniu kobiet w życiu gospodarczym. Autorki wszechstronnie analizują społeczno-kulturową tożsamość płci w aspekcie biznesowym. Twierdzą, że w świetle obecnej sytuacji na rynku pracy warunkiem sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa jest wykorzystanie potencjału kobiet jako konsumentek i zarządzających oraz zainwestowanie środków w rozwój ich talentu.Przedstawiają argumenty za dokonaniem zmiany w świecie korporacyjnym i proponują rozwiązania dla przedsiębiorstw rozumiejących czynniki motywujące kobiety na światowych rynkach i w miejscach pracy.Książka zawiera odpowiedzi na następujące pytania:* Dlaczego przedsiębiorstwa dostosowujące się do potrzeb kobiet staną się pracodawcami z wyboru i skutecznymi graczami na współczesnym rynku?* Jak przedsiębiorstwa mogą się rozwijać poprzez wykorzystanie mocnych stron zarówno mężczyzn, jak i kobiet?* Dlaczego wiele obecnych podejść do społeczno-kulturowej tożsamości płci się nie sprawdziło?* Jak zagadnienia związane z biznesowym aspektem płci są rozumiane na całym świecie?Autorki podają wiele przykładów i prezentują ciekawe wyniki badań, zachęcając liderów korporacyjnych, aby odważnie inwestowali w potencjał kobiet i dzięki temu odnosili sukcesy.
1. Womenomics, czyli ekonomia kobiet * Czynniki gwarantujące wzrost * Strategiczny aspekt kwestii płci * Koszt utraconych korzyści * Docenienie różnic * Język płci * Klątwa demografii * Siły XXI wieku: klimat, kobiety, Internet * Dalsza lektura * 2. Lwia część talentu * Wojna o talent * Potencjał intelektualny kobiet * Nie w pełni wykorzystany talent * Rola szkół biznesu * Czerpanie z puli * Stworzenie lepszych zarządów * Rozwiązania ustawodawcze - kontrowersyjny system kwot * Dalsza lektura * 3. Większa część rynku * Siła nabywcza - po przekroczeniu parytetu * Finanse kobiet * Płeć a segmentacja * Różne oblicza strategii marketingowej wobec kobiet * Dalsza lektura * 4. Opanowanie języków obu płci: co firmy mogą zrobić w tym względzie * Świeże spojrzenie na przykłady tradycyjnego podejścia * do kwestii płci * Równe, ale różne * Dylematy dotyczące różnorodności * Kto jest najbardziej kompetentny? * Zaskakujące branże * Nowe podejście do kwestii płci * Elementy strategii opartej na umiejętności mówienia językami obu płci * Dalsza lektura * 5. Dwujęzyczność: siedem kroków do sukcesu * Kluczowe składniki sukcesu * Dalsza lektura * 6. Kultura też się liczy: co państwa mogą zrobić w tym względzie * W roli matki i szefowej * W gronie najlepszych i najgorszych: zaskakujące wyniki * Niedoskonała umowa w Ameryce * Kontynenty kontrastu * Czynniki przyciągające pochodzące z sektora publicznego i zachęty stosowane przez sektor prywatny * Dalsza lektura * 7. Rozgryźć kobiety * Co firmy powinny wiedzieć o kobietach? * Poczucie dyskomfortu związane z uprawianiem polityki * Kariery nie przebiegają liniowo * Powab przedsiębiorczości * Alternatywne poglądy na władzę * Płeć, sukces i media * Agenci zmiany na własnych warunkach * Dalsza lektura * 8. Talent jutra kształtuje się... dzisiaj * Nowe modele pracy * Ojcowie też się liczą * Technologia, która pomaga rozwijać umiejętności * Wartość siły intelektu * Pełne wykorzystanie potencjału pokolenia "Ja" * Przyszłość już nadeszła * Dalsza lektura * Zakończenie. Z lepszego biznesu do lepszego świata? * Nowe głosy, nowe wybory * Nowa miara sukcesu * Wyzwanie dla biznesu * Dalsza lektura *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16732 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Why women mean business : understanding the emergence of our next economic revolution,
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej