570363
Książka
W koszyku
Dynamika zmian cywilizacyjnych (politycznych, gospodarczych, społecznych i technologicznych) we współczesnym świecie powoduje, że nauczyciele stają wobec coraz to nowszych wyzwań edukacyjnych. Wszelkie transformacje globalne (makro) wywołują zmiany kontekstów edukacyjnych w skali lokalnej (mikro). Można stwierdzić, że szkoła jest swoistym lustrem, w którym odbijają się problemy i kryzysy społeczne. Niepożądane zjawiska funkcjonowania społecznego dzieci i młodzieży, np. przemoc czy wymuszenia, pojawiają się na coraz niższym poziomie edukacyjnym, co wymaga od nauczycieli już na etapie edukacji początkowej szczególnych kompetencji wychowawczych i organizacyjnych. W tym kontekście coraz większego znaczenia nabiera potrzeba zmiany kształcenia i podnoszenia kwalifikacji nauczycieli, w tym także nauczycieli wczesnej edukacji.Programy kształcenia przyszłych pedagogów powinno cechować podejście interdyscyplinarne, umożliwiające pogłębienie wiedzy pedagogicznej i zdobycie wiedzy z dyscyplin pokrewnych, a także rozwijanie umiejętności praktycznych niezbędnych w pracy z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych oraz z ich rodzinami. Wydaje się, że wiedza o rozwoju dziecka, kompetencje związane z efektywnym nauczaniem czy umiejętnością monitorowania rozwoju ucznia są już niewystarczające, aby być dobrym nauczycielem.Przyszli nauczyciele potrzebują wsparcia w etyce, aksjologii, estetyce i rozwijaniu w sobie nieoceniającego usposobienia. Jest to niezbędne między innymi po to, by lepiej rozumieć uczniów i towarzyszyć im w odkrywaniu świata. Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej są specyficzną grupą zawodową, gdyż pracują z dziećmi w najważniejszym dla nich okresie rozwojowym. Wprowadzanie uczniów w świat języka, kultury, przyrody, techniki itp. wymaga szczególnych kwalifikacji i wyjątkowej osobowości. Kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji winna zatem cechować ciekawość świata i umiejętność stawiania pytań, a także otwartość na drugiego człowieka. Problemy tego rodzaju omawiane są w niniejszej książce.
Część I Dylematy roli zawodowej nauczyciela wczesnej edukacji * Bogusław Śliwerski, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej między posłuszeństwem a oporem 201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956................... 15 * Małgorzata Suświłło, W poszukiwaniu modelu profesjonalnego rozwoju * nauczyciela wczesnej edukacji20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956. 35 * Danuta Waloszek, Ciągłość i zmiana w zadaniach nauczyciela dzieci * w wieku przedszkolnym 20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 51 * Małgorzata Kwiatkowska-Góralczyk, O istotnych elementach kształcenia * przyszłych nauczycieli w kontekście ich rozwoju zawodowego i osobowego .......... 75 * Jolanta Sajdera, Zastosowanie teorii społecznego uczenia się w praktycznym * przygotowaniu do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji20130806143826028956................. 89 * Milena Kaczmarczyk, Pozytywne implikacje nonkonformizmu w pracy * nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956......... 105 * Alina Kalinowska, Socjalizowanie uczniów klas najmłodszych na lekcjach * matematytki2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956......119 * Krzysztof Kruszko, Etyczno-praktyczny wymiar ściągania, czyli kto będzie uczył nasze dzieci2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956.......... 135 * Część II Konteksty i wyzwania wczesnej edukacji * Andrzej Olubiński, Podmiotowa aktywność wychowanka jako fasadowy cel * procesów edukacyjnych (W świetle poglądów Ericha Fromma) 20130806143826028956........ 159 * Beata Krzywosz-Rynkiewicz, Budowanie kolektywnej odpowiedzialności za * wspólnie wytworzoną wiedzę w szkole201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 173 * Małgorzata Judycka, Problematyka przemocy w szkole na tle standardów praw * człowieka2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956.............. 189 * Mirosława Nyczaj-Drąg, Dziecko, (dobre) wychowanie i edukacja jako wartości * rodziców z klasy średniej 20130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........ 209 * Marcelina Knop, Korepetycje - (wy)ceniony sposób zdobywania wiedzy ................ 225 * Ewa Skrzetuska, Indywidualizacja oceny w edukacji wczesnoszkolnej w opinii * nauczycieli2013080614382602895620130806143826028956201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956........... 239 * Mairita Folkmane, Ilva Skulte, Toy Story Updated: Representation * ofthe New Media as Gamę Elements In Children Stories and Drawings............ 257 * Agnieszka Bojarska-Sokołowska, Popularyzacja matematyki wśród dzieci....... 271 * Marcin Michalak, Dyskurs muzyki popularnej i dialog kultur jako wyzwania * oraz szansę dla wczesnej edukacji artystycznej 2013080614382602895620130806143826028956............. 287 * Maciej Kołodziejski, Zdolności muzyczne i twórczość dzieci utalentowanych * matematycznie w świetle badań własnych201308061438260289562013080614382602895620130806143826028956. 303
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16790 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej