570377
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna, Komunikacja Medialna, Komunikacja Sieci)
Problematyka dotycząca wizerunku wybranych subkultur oraz grup społecznych i zawodowych ukazana "w lustrze mediów" jest bardzo ważna oraz aktualna na progu drugiego dziesięciolecia XXI wieku, ponieważ sytuuje się wyraźnie w perspektywie naukowych przesłanek teoretycznych, poznawczych, a nawet utylitarnych. Wynika to m.in. stąd, że proces globalizacji związany z tworzeniem się zróżnicowanych społeczeństw informacyjnych wiąże się z intensywnym przekazem i oddziaływaniem medialnym, zwłaszcza ze strony telewizji, Internetu, radia i prasy oraz towarzyszących im dynamicznych reklam przestrzennych. (Z recenzji wydawniczej prof. zw. dr. hab. Kazimierza Wenty)
ROZDZIAŁ 1. WIZERUNEK MEDIALNY - OD TEORII DO PRAKTYKI * 1.1. Problem definicyjny wizerunku medialnego * 1.2. Wizerunek medialny w marketingu politycznym * 1.2.1. Główne pojęcia i kategorie marketingu politycznego * 1.2.2. Prosument jako aktywny konsument * 1.2.3. Promocja wizerunku w Internecie * 1.2.3.1. Wady mediów online * 1.2.3.2. Web 2.0 jako platforma komunikacji * 1.2.3.3. Wykorzystanie blogów w promocji wizerunku * 1.2.3.4. Sieci społeczne w Internecie * 1.3. "Lekarze wizerunku". Geneza, źródła i funkcjonowanie spin doctors * 1.4. Pojęcie wizerunku medialnego w naukach społecznych * 1.5. Budowa wizerunku medialnego. Wybrane techniki * 1.6. Badania wizerunku medialnego * 1.6.1. Definicyjne ujęcie stereotypu * 1.6.2. Pojęcie stereotypu w obszarze socjologicznym, psychologicznym, filozoficznym, pedagogicznym * 1.6.3. Geneza i przedmiot stereotypu * 1.6.4. Cechy stereotypu * 1.6.5. Poznawczy charakter stereotypu a generalizacja treści, którą obejmuje * 1.6.6. Podatność na stereotyp i prawdziwość stereotypu * 1.6.7. Badacze i metody badań stereotypów oraz konsekwencje ich stosowania * 1.6.8. Media a stereotypy grup społecznych * 1.7. Funkcje, cele, zadania media relations * 1.8. Potęga wizerunków? Historia i teoria oddziaływania * 1.9. Rozmaitość procedur badawczych nad medialnymi wizerunkami * ROZDZIAŁ 2. MEDIALNE WIZERUNKI SUBKULTUR * 2.1. Kontrkultura - subkultura - podkultura. Definicyjne dylematy * 2.1.1. Od kontestacji do kontrkultury * 2.1.2. Subkultury a podkultury młodzieżowe * 2.1.3. Typologia subkultur * 2.2. Discopolowcy * 2.3. Hipisi * 2.4. Szalikowcy * 2.5. Rastafarianie * 2.6. Skinheadzi * 2.7. Punkowcy * 2.8. Harleyowcy * 2.9. Podsumowanie * ROZDZIAŁ 3. WIZERUNKI WYBRANYCH GRUP ZAWODOWYCH W MEDIACH * 3.1. Kategoria zawodu w literaturze przedmiotu * 3.1.1. Rozumienie pojęcia zawód * 3.1.2. Model zawodu i jego charakterystyka * 3.2. Kierowcy * 3.3. Nauczyciele * 3.4. Księża * 3.5. Muzycy rockowi * 3.6. Strażacy * 3.7. Aktorzy * 3.8. Piłkarze * 3.9. Lekarze * 3.10. Wojskowi * 3.11. Naukowcy * 3.12. Dziennikarze * 3.13. Dyplomaci * 3.14. Prawnicy * 3.15. Podsumowanie * ROZDZIAŁ 4. ODRZUCENI, ZAPOMNIANI, KŁOPOTLIWI? * 4.1. Nowa kategoria marginalizacji i wykluczenia społecznego * 4.2. Alterglobaliści * 4.3. Więźniowie * 4.4. Niepełnosprawni * 4.5. Homoseksualiści * 4.6. Ekolodzy * 4.7. Feministki * 4.8. Prostytutki * 4.9. Podsumowanie * ROZDZIAŁ 5. WIZERUNEK NAUCZYCIELA W OPINII UCZNIÓW A TELEWIZYJNY OBRAZ PEDAGOGA W SERIALU "DUŻA PRZERWA" W REŻYSERII MIROSŁAWA BORKA (ANALIZA ILOŚCIOWA) * 5.1. Informacja wstępna * 5.1.1. Wprowadzenie * 5.1.2. Informacja o zawartości * 5.1.3. Informacja metodologiczna * 5.1.4. Charakterystyka badanej populacji * 5.2. Analiza uzyskanych wyników * 5.2.1. Zawód nauczyciela w oczach uczniów i ich rodzin * 5.2.2. Feminizacja zawodu nauczyciela * 5.2.3. Cechy zewnętrzne nauczyciela i ich udział w budowaniu przez ucznia spostrzeżeń na jego temat * 5.3. Opiekuńcza rola nauczyciela * 5.3.1. Motywowanie uczniów do pracy * 5.3.2. Czas przeznaczany na omawianie trudniejszych zagadnień * 5.3.3. Zaufanie uczniów do nauczycieli * 5.4. Nauczyciele przedmiotów humanistycznych i ścisłych w perspektywie posiadanych umiejętności wykorzystywanych w zawodzie * 5.5. Młodzież o porozumiewaniu się z nauczycielami * 5.6. Młodzież szkół ponadgimnazjalnych wobec działalności pozalekcyjnej * 5.7. Rola nauczyciela w życiu ucznia * 5.8. Uczniowie wobec nauczycieli - przezwiska nauczycieli * 5.9. Oglądalność serialu "Duża przerwa" w reżyserii Mirosława Borka wśród badanych respondentów * ROZDZIAŁ 6. WIZERUNEK NAUCZYCIELI W SERIALU TELEWIZYJNYM "DUŻA PRZERWA" W REŻYSERII MIROSŁAWA BORKA (ANALIZA JAKOŚCIOWA) * 6.1. Informacja metodologiczna * 6.2. Wprowadzenie * 6.3. Opis serialu * 6.4. Charakterystyka postaci * 6.4.1. Nauczycielka języka francuskiego * 6.4.2. Nauczycielka języka polskiego * 6.4.3. Nauczyciel historii * 6.4.4. Ksiądz katecheta * 6.4.5. Nauczycielka biologii * 6.4.6. Nauczyciel chemii * 6.4.7. Nauczycielka geografii * 6.4.8. Nauczycielka matematyki * 6.5. Konfrontacja wyników ankiety z serialem Duża przerwa * 6.6. Podsumowanie badań i refleksje końcowe
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16807 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 361-378, netogr. s. 379-381, filmogr. s. 382-385.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej