568646
Książka
W koszyku
W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość.W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami.
Wstęp * Rozdział 1. Wymogi stawiane bankom * 1.1. Wprowadzenie - otoczenie banków jako kontekst formułowania celów ich działalności * 1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa * 1.3. Interesariusze i ich oczekiwania * 1.3.1. Teoria interesariuszy * 1.3.2. Grupy interesów * 1.4. Odpowiedzialność banków * 1.5. Cele działania banków * 1.5.1. Cele przedsiębiorstw * 1.5.2. Powody istnienia banków i ich funkcje * 1.5.3. Mikroekonomiczne cele działalności banku * 1.5.4. Mezo- i makroekonomiczne cele działalności banku * 1.5.5. Hierarchia celów banku * 1.6. Trendy w otoczeniu banków i ich wpływ na oczekiwania wobec banków * 1.6.1. Trendy w otoczeniu banków * 1.6.2. Wpływ zmian w otoczeniu na oczekiwania wobec banków * 1.7. Podsumowanie * Rozdział 2. Reputacja i zaufanie do banku * 2.1. Reputacja banku * 2.1.1. Reputacja - definicja i atrybuty * 2.1.2. Źródła i znaczenie reputacji * 2.1.3. Ryzyko reputacyjne * 2.1.4. Pomiar reputacji * 2.1.5. Zarządzanie reputacją * 2.2. Zaufanie do banku * 2.2.1. Definicja i warunki zaufania * 2.2.2. Zaufanie organizacyjne i społeczne * 2.2.3. Banki jako instytucje zaufania publicznego * 2.3. Podsumowanie * Rozdział 3. Zasoby i kapitały banku. Miejsce kapitału relacyjnego wśród kapitałów banku * 3.1. Rodzaje zasobów i kapitałów w działalności banku * 3.2. Kapitał finansowy * 3.2.1. Rodzaje kapitałów finansowych w banku * 3.2.2. Kapitał zakładowy * 3.2.3. Kapitał regulacyjny * 3.2.4. Kapitał ekonomiczny (wewnętrzny) * 3.2.5. Kapitał księgowy * 3.3. Kapitał intelektualny * 3.3.1. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa * 3.3.2. Kształtowanie kapitału intelektualnego * 3.3.3. Kapitał intelektualny banków * 3.4. Kapitał społeczny * 3.4.1. Definicje i istota kapitału społecznego * 3.4.2. Kapitał społeczny banku * 3.4.3. Kapitał społeczny a kapitał intelektualny * 3.5. Istota kapitału relacyjnego banku * 3.6. Podsumowanie * Rozdział 4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami - budowa kapitału relacyjnego banku * 4.1. Uzasadnienie dla odpowiedzialności wobec interesariuszy * 4.1.1. Odpowiedzialność banku wobec interesariuszy * 4.1.2. Tworzenie wartości dla interesariuszy * 4.2. Kształtowanie relacji z interesariuszami * 4.3. Identyfikacja i analiza interesariuszy * 4.4. Uwzględnienie interesariuszy w strategii działania banku * 4.4.1. Strategia relacji z interesariuszami - stopień zaangażowania interesariuszy * 4.4.2. Komunikacja z interesariuszami * 4.4.3. Ocena realcji z interesariuszami * 4.5. Podsumowanie * Zakończenie * Bibliografia * Spis rysunków i tabel *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 336.7 (1 egz.)
Kaucja: 37,49 zł
Strefa uwag:
Tyt. grzbiet.: Kapitał relacyjny banku : tom 1
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [215]-236.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej