568576
Książka
W koszyku
Nowe media (media telematyczne) m.in. komputer, Internet, telefon komórkowy zmieniły sposób funkcjonowania człowieka. Niosą one wiele dobrego, ale budzą też szereg obaw i kontrowersji. Są niewątpliwie wspaniałym wynalazkiem. Ze swej natury nie są ani dobre, ani złe. Ich charakter zależy od tego, do czego służą człowiekowi. Dzięki dostępowi do Internetu możliwe stało się funkcjonowanie człowieka w dwóch alternatywnych światach - realnym i wirtualnym. Oba światy dają możliwość prezentacji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań czy też nawiązywania kontaktów, ale w zupełnie innych warunkach. Cyberświat rządzi się bowiem bardziej liberalnymi prawami, większą swobodą wypowiedzi i prawie niczym nieskrępowaną wolnością jednostki. Anonimowość cyberprzestrzeni łagodzi ryzyko związane z działaniami w niej podejmowanymi. Postęp technologiczny zmienił nie tylko ludzkie przyzwyczajenia, ale również sposób, w jaki dochodzą do głosu patologie. Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowisk akademickich i innych instytucji Polski oraz krajów europejskich. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów patologii w wirtualnym świecie. Czynią bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy, w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą.
CZĘŚĆ I * ZAGROŻENIA ŚWIATA WIRTUALNEGO * Rozdział I * Pedagogiczny wymiar cyberprzestępstw dzieci i młodzieży (Józef Bednarek) * Rozdział II * Dziecko w świecie rzeczywistym i wirtualnym (Anna Andrzejewska) * Rozdział III * Wychowawcze i demoralizujące czynniki związane z Internetem (Tadeusz Sakowicz) * Rozdział IV * Przemoc wirtualna, jej skutki i metody przeciwdziałania (Maria Kotomska) * Rozdział V * Potrzeba humanizmu w wirtualnym świecie - pedagogiczne dylematy (Rafał Czupryk) * Rozdział VI * Ciemna strona sieci (Eliza Mazur, Edyta Laurman- Jarząbek) * Rozdział VII * Siecioholizm, jako ukryta forma wirtualnego świata, destabilizacją funkcjonowania życia rodzinnego i społecznego w Polsce (Andrzej Kobiałka) * Rozdział VIII * Problem dozwolonego użytku w cyberprzestrzeni. Aspekty prawne i etyczne (Łukasz Fura) * Rozdział IX * Polityka Unii Europejskiej w zakresie cyberprzestępczości (Małgorzata Gruchoła) * Rozdział X * Cyberprzestępstwa - aktywność poznawcza czy przyjemność (Zdzisław Majchrzyk) * Rozdział XI * Negatywny wpływ mediów na rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży. Konstrukty osobiste jako świadectwo złożoności poznawczej człowieka w koncepcji J. Delia (Iwona Błaszczak) * Rozdział XII * Edukacja medialna i informatyczna wobec szans i zagrożeń świata wirtualnego (Grzegorz Kiedrowicz, Katarzyna Ziębakowska-Cecot) * Rozdział XIII * Kobieta w wirtualnej popkulturze - wyzwania i zagrożenia (Marta Wiszniowska-Majchrzyk) * CZĘŚĆ II * NIEBEZPIECZEŁSTWA GIER KOMPUTEROWYCH * Rozdział I * Rola gier komputerowych w życiu młodzieży (Grażyna Durka) * Rozdział II * Społeczny odbiór gier komputerowych (Alina Maria Basak) * Rozdział III * Znaczenie gier komputerowych w rozwoju dziecka na progu szkoły (Wanda Grelowska) * CZĘŚĆ III * CYBERPRZEMOC - NOWYM ZAGROŻENIEM DZIECI I MŁODZIEŻY * Rozdział I * Przemoc i agresja w świecie nowoczesnych mediów (Renata Kowal) * Rozdział II * Agresja elektroniczna w ocenie uczniów Liceum Plastycznego w Płocku (Kinga Przybyszewska, Małgorzata Jagodzińska) * Rozdział III * Cyberprzemoc wśród nieletnich. Aspekt teoretyczny i empiryczny (Małgorzata Kołecka) * CZĘŚĆ IV * PATOLOGIE SPOŁECZNE W SIECI * Rozdział I * Patologie i zagrożenia w świecie wirtualnym (Sylwester Bębas) * Rozdział II * Cyberstalking. Podstawowe problemy prawnokarnej ochrony (Jerzy Plis) * Rozdział III * Cyberseks + wirtualny świat, prawdziwe cierpienie (Ks. Grzegorz Kudlak) * Rozdział IV * Dziecko w obliczu patologii świata wirtualnego (Antoni Kasprzycki) * Rozdział V * Śmierć w sieci. Modelowanie zachowań agresywnych w grach komputerowych i sieciowych (Mariusz Jędrzejko) * Rozdział VI * Elektroniczne uzależnienia współczesnej młodzieży (Janusz Ropski) * Rozdział VII * Edukacja e+learningowa w warunkach izolacji penitencjarnej (Krzysztof Linowski) * Rozdział VIII * Rola telewizji w zapobieganiu patologii społecznej. Granice autonomii i profesjonalnej ingerencji w emisję programów telewizyjnych, w opiniach studentów pedagogiki (Dorota Pstrąg, Józef Rejman) * Rozdział IX * Fonoholizm jako nowe uzależnienie wśród nastolatków (Irena Motow) * Rozdział X * Realizacja technologii edukacyjnych jako jeden ze sposobów poprzedzenia uzależnienia od czynników psychoaktywnych (Oleksandra Jankowycz)
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16942 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej