570363
Książka
W koszyku
Nie potrzebujemy już tylko dostępu do informacji i wiedzy, nowe media i technologie przestały nam służyć jedynie do komunikowania się z innymi, lecz stały się ważnym elementem naszego życiowego doświadczenia, którego istotą jest stworzenie silnej, emocjonalnej więzi człowieka z różnymi produktami kultury masowej, w tym przekazami medialnymi czy urządzeniami. [.] Współczesna psychologia mediów. Nowe problemy i perspektywy badawcze, to publikacja w której zaprezentowano wyraźną cezurę pomiędzy okresem, kiedy psycholodzy zajmowali się wyłącznie efektem bądź wpływem mediów i prowadzili badania nad klasycznymi mediami, takimi jak film, radio i telewizja, a okresem, w którym niebagatelne znaczenie w naszym życiu coraz bardziej mają nowe media i technologie, wdzierające się ekspansywnie w przestrzeń prywatną, społeczną i publiczną. Zaproponowano Czytelnikom refleksję nad rolą psychologii w kontekście kontaktu człowieka z mediami (głównie telewizją i internetem) oraz nowymi technologiami. W tomie znajdują się zarówno artykuły teoretyczne, wprowadzające w problematykę, jak i odnoszące się do zagadnień szczegółowych, analizujące określone zjawiska i problemy. Autorami tekstów są głównie psycholodzy, reprezentujący różne ośrodki naukowe z całej Polski. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek fragment Wstępu
Wstęp * Część I * Psychologia mediów – filar edukacji medialnej * * Grzegorz Ptaszek * Psychologia mediów – historia, obszar badań i perspektywy * Agnieszka Ogonowska * Kompetencje medialne i informacyjne jako nowy typ * kompetencji cywilizacyjnych człowieka. Ujęcia modelowe * Anna Kołodziejczyk * Media w życiu rodziny. Rodzaje mediacji korzystania z mediów * Mariusz Makowski * Edukacja psychologiczna w serialu HBO Bez tajemnic. * Przez rozrywkę do poznania * Część II * Pułapki medialnej rzeczywistości i psychologia odbioru * * Krzysztof Mudyń * Fazy materializacji idei na przykładzie postaci Sherlocka Holmesa. * Przyczynek do roli mediów w społecznym konstruowaniu * rzeczywistości * Lech Górniak * Zaufanie na dobre i na złe? Czynniki wzmacniające i osłabiające * zaufanie do mediów * * Konrad Maj, Przemysław Matul * Zobaczyć znaczy uwierzyć? Sugestia i dezinformacja * w przekazie wideo * Tatiana Popadiak-Kuligowska * Wskaźnik skuteczności telewizyjnego przekazu reklamowego * * Małgorzata Kuśpit * Afektywne i osobowościowe czynniki w percepcji reklamy * * Część III * Nowe media i technologie * * Małgorzata A. Styśko-Kunkowska, Marta Najbert * Wizerunek marki jako pracodawcy w reklamie internetowej: * o roli atrybutów funkcjonalnych i symbolicznych * * Julia Zając * Własne dobro czy prawdziwa pomoc? * Przykłady nowych form zachowań pomocnych * za pośrednictwem internetu * Agata Pasikowska * Dialog z wirtualnym i wyobrażonym rozmówcą * jako forma wsparcia i poprawy zdrowia psychicznego * * Noty o autorach
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54740 (1 egz.)
Kaucja: 32,47 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej