570418
Książka
W koszyku
Książka ukazuje wieloaspektowość edukacji włączającej, jej aktualne i wciąż nierozwiązane problemy, które stanowią o jej poziomie i kondycji. Na gruncie wybranych stanowisk filozoficzno-pedagogicznych edukację włączającą rozpatruje się tu jako złożony i wysoce zdeterminowany proces edukacyjny. W publikacji podjęto też próbę konstrukcji dialogowego modelu edukacji włączającej, jako Szkoły dla Wszystkich, który wraz ze swoimi atrybutami i zachodzącymi między nimi związkami będzie można zastosować w praktyce edukacyjnej.Rozważania koncentrują się głównie wokół interakcji nauczyciel i inne podmioty procesu edukacji, ze szczególnym jednak uwzględnieniem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warunkiem rozpatrywanych interakcji jest spostrzeganie Innych w edukacji jako Inności, a nie jako obcości. Stwarza to szansę nauczycielowi i uczniowi na samorozwój, jako jeden z warunków dialogu, oraz na takie działania, które zbliżają ich do siebie, a nauczycielowi przypisują miano poszukującego profesjonalisty w kontakcie z Innymi. Edukacja włączająca jako edukacja dialogu prowokuje do poznania siebie i partnerów dialogu, rozumienia siebie i Innych oraz do bycia razem w realizacji podjętych wspólnie działań sprzyjających efektywnemu włączaniu ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17012 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 367-389.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej