570766
Książka
W koszyku
Spis treści: Wprowadzenie, Część I: NOOSFERA LITERACKA * Noosfera w podkulturze i literaturze dziecięcej * Style lektury książki dziecięcej * Wzory lektury dziecięcej w świetle prozy wspomnieniowej i pamiętnikarskiej * Dziecko w podróży. Wzorce doświadczania przestrzeni w prozie międzywojennej * Oswoić ze śmiercią – o jednej z ról literatury dziecięcej * Dzieci i ojczyste toposy. W przestrzeni domowych i polnych pejzaży lirycznych Michaliny Chełmońskiej-Szczepankowskiej u progu niepodległości (1908–1918) * Noosfera literacka wczesnego dzieciństwa * Część II: Lektury wczesnego i późnego dzieciństwa: * Cykl o Panu Kuleczce Wojciecha Widłaka jako propedeutyka filozofii i duchowości * Edukacja emocjonalna w książkach dla dzieci Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel, Grzegorza Kasdepke i Wojciecha Kołyszki * Najwyższa góra świata Anny Onichimowskiej jako zapis dziecięcych doświadczeń wewnętrznych * Kołysanki Joanny Papuzińskiej * Królowa Śniegu Hansa Christiana Andersena a szansa logoterapii * Świat na opak. Karnawalizacja w literaturze dla dzieci jako kategoria poznawcza * Poprzez indywiduację do spełnienia. O literaturze wspierającej kształtowanie osobowości młodego czytelnika * Przygoda z historią ludzkości: Wizjer (The Viewer) Shauna Tana i Gary’ego Crewa * Część III: TERAPEUTYCZNE ASPEKTY LITERATURY DLA DZIECI: * Antoine de Saint-Exupéry Mały Książę: baśń o przyjaźni, miłości i odpowiedzialności * Fantastyczne fantasy. O utworach Astrid Lindgren z perspektywy biblioterapii * Wartość fantazjowania. Wzorce zachowań autoterapeutycznych we współczesnej prozie dla dzieci * Bajka terapeutyczna w propozycji edukacyjnej przedszkola * Wykorzystanie poezji dziecięcej w niwelowaniu deficytów językowych * Kiedy Pani Złość przychodzi z wizytą... Metody oddziaływań biblioterapeutycznych minimalizujących złość i agresję wśród dzieci * Część IV: Literatura i dydaktyka: * Aspekty kształcenia języka dzieci i młodzieży w kontekście literatury i kultury * Wychowanie przez lekturę i krytyka współczesności * Różne sposoby wspomagania rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci Jana Twardowskiego (na podstawie cyklu Słowa sercem pisane oraz Stale w kratkę) * Od haiku do innych mądrości świata (twórczych wypowiedzi uczniów), * Kosmita Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel jako projekt literacki i teatralny * Wychowawcze i estetyczne walory literatury fantasy na przykładzie Opowieści z Narnii * Poradnik pokonywania problemów w szkole? M jak dżeM Agnieszki Tyszki lekturą szóstoklasistów * Kształcenie sfery języka dzieci poprzez literaturę
Status dostępności:
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej