568576
Książka
W koszyku
Pedagogika (w) pracy socjalnej / Ewa Kantowicz. - Wyd. 2. - Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2013. - 187, [1] s. : il. ; 24 cm.
Rozdział I * Wielowymiarowość pracy socjalnej * 1.Współczesne ujęcia pracy socjalnej i jej zadania * 2.Praca socjalna jako działalność społeczna * 3.Praca socjalna jako działalność zawodowa * 4.Praca socjalna jako działalność naukowa * 5.Kwalifikacje i zadania pracownika socjalnego * 5.1.Kwalifikacje w zawodzie pracownika socjalnego * 5.2.Zadania pracownika socjalnego * 5.3.Role współczesnego pracownika socjalnego * Podsumowanie * Rozdział II * Paradygmat pedagogiki (w) pracy socjalnej * 1.Idea działania społeczno-pedagogicznego w perspektywie pedagogiki i pracy socjalnej * 1.1.Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie pedagogiki społecznej * 1.2.Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie pedagogiki krytycznej * 1.3.Działanie społeczno-pedagogiczne w perspektywie filozoficznej * 1.4.Działanie społeczno-pedagogiczne w pracy socjalnej * 2.Między pedagogiką społeczną a pracą socjalną * 3.Pedagogika społeczna jako metateoria współczesnej pracy socjalnej * 4.Nowy paradygmat pedagogiki pracy socjalnej * Podsumowanie * Rozdział III * Pedagogiczne teorie jako inspiracje w pracy socjalnej * 1.Teoria sił ludzkich * 2.Teoria aktywizacji społecznej i edukacji środowiskowej * 3.Teoria wsparcia społecznego * 4.Teoria codzienności * 5.Teoria zmian społecznych przez edukację * 6.Teoria feminizmu nowej kobiecości * Podsumowanie * Rozdział IV * Ochrona dziecka jako działanie społeczno-pedagogiczne * 1.Istota praw dziecka i jej implikacje w działaniach pedagogicznych i socjalnych * 2.Geneza międzynarodowej ochrony praw dziecka * 3.Koncepcje pedagogiczne i założenia ochrony praw dziecka * 4.Nowe podejścia teoretyczno-praktyczne w opiece * 5.Standardy w systemie opieki nad dzieckiem * Podsumowanie * Rozdział V * Rodzina jako obiekt zainteresowań pedagogiki i pracy socjalnej * 1.Przeobrażenia współczesnej rodziny * 2.Rodzina ryzyka jako podmiot pracy socjalno-wychowawczej * 3.Cechy charakteryzujące rodzinę ryzyka * 4.Wielowymiarowość w badaniu i diagnozowaniu rodziny * 5.Wieloaspektowość działań na rzecz rodziny * Podsumowanie * Rozdział VI * Praca socjalno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną * 1.Koncepcje pracy socjalnej z rodziną w sytuacji przemocy * 2.Wybrane podejścia i programy socjalne na rzecz rodziny * 3.Praca socjalno-wychowawcza z dzieckiem i rodziną * 4.Bariery w pracy socjalno-wychowawczej z rodziną * 5.Asystent rodziny jako nowa profesja społeczna w pracy z rodziną * 6.Kompetencje profesjonalne i postawy w pracy socjalnej z rodziną * Podsumowanie * Rozdział VII * Wyzwania profesjonalnej edukacji do pracy socjalno-wychowawczej * 1.Inspiracje pedagogiczne w kształceniu do pracy socjalnej * 2.Modele profesjonalnego kształcenia do pracy socjalnej * 2.1.Koncepcja modelu rozwojowego * 2.2.Koncepcja modelu kompetencyjnego * 2.3.Koncepcja modelu rozwojowo-kompetencyjnego * 3.Standardy i poziomy profesjonalnego kształcenia do pracy socjalnej * Podsumowanie * Rozdział VIII * Wybrane programy edukacyjne w pracy socjalnej * 1.Programy korekcyjno-edukacyjne w sytuacji przemocy w rodzinie * 2.Szkolenia rodzin zastępczych * 3.Działania edukacyjno-aktywizacyjne osób bezrobotnych * 4.Edukacja seniorów
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17111 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 177-[188].
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla pedagogów, pracowników socjalnych, socjologów, służb społecznych i polityków społecznych administracji rządowej i samorządowej.
Uwaga dotycząca języka
Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej