570363
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka przeznaczona jest dla studentów przygotowujących prace dyplomowe z pedagogiki. Autor wyjaśnia w niej, jak poprawnie napisać pracę licencjacką lub magisterską. Podaje wiele cennych informacji metodologicznych, ilustrowanych licznymi przykładami, odnoszących się do ustalenia tematu pracy, określenia przedmiotu i celu badań, zawartości treściowej poszczególnych rozdziałów, formułowania problemów badawczych i hipotez, doboru zmiennych i wskaźników oraz metod i technik badawczych, sporządzania zestawień tabelarycznych wyników badań, a także informacje edytorskie dotyczące przypisów i bibliografii. Dodatkowym walorem książki są narzędzia badawcze, które mogą być wykorzystane w planowaniu badań lub stanowić punkt odniesienia w konstruowaniu własnych. Autor podaje też sposób wykorzystania prezentowanych narzędzi oraz literaturę ułatwiającą pogłębienie wiedzy z zakresu określonej problematyki. Znaczącym atutem książki jest wysoka użyteczność praktyczna, przejrzystość konstrukcji oraz przystępność przekazu.
Wstęp * Rozdział 1. JAK NAPISAĆ DOBRĄ PRACĘ DYPLOMOWĄ? * 1.1. Struktura pracy dyplomowej * 1.2. Zawartość treściowa teoretycznego wprowadzenia do problematyki pracy i sposób sporządzania przypisów * 1.3. Wybór tematu pracy, określenie przedmiotu i celu badań * 1.4. Problemy badawcze i hipotezy pracy * 1.5. Zmienne i wskaźniki * 1.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 1.6.1. Wybór metody badań * 1.6.2. Techniki i narzędzia badawcze * 1.7. Organizacja i przebieg badań * 1.8. Charakterystyka badanych * 1.9. Zestawienie tabelaryczne wyników badań * 1.10. Analiza wyników badań * 1.11. Podsumowanie wyników badań i wnioski końcowe * 1.12. Zapis bibliograficzny * 1.13. Wymagania edytorskie * 1.14. Propozycja konstrukcji rozdziału metodologicznego * 1.15. Błędy w pisaniu prac * Rozdział 2. DIAGNOZOWANIE FUNKCJONOWANIA UCZNIA I NAUCZYCIELA * 2.1. Uczniowska ocena różnych sytuacji edukacyjnych * 2.2. Lęk szkolny * 2.3. Poziom reaktywności * 2.4. Przemoc i mobbing w szkole * 2.5. Wartości w życiu młodzieży * 2.6. Poziom szkolnej motywacji do nauki * 2.7. Motywacja szkolnego uczenia się (dlaczego się uczysz?) * 2.8. Sytuacje trudne w życiu młodzieży * 2.9. Wsparcie społeczne * 2.10. Stres szkolny * 2.11. Czy masz skłonność do agresji? * 2.12. Konflikty w życiu młodzieży * 2.13. Czy jesteś konfliktowy? * 2.14. Samoocena * 2.15. Czy jesteś nieśmiały? * 2.16. Postawa młodzieży wobec środków uzależniających * 2.17. Funkcjonowanie poznawcze i społeczno-emocjonalne ucznia * 2.18. Ocena poziomu rozwoju i zachowywania się dziecka w wieku przedszkolnym * 2.19. Dominujący typ temperamentu * 2.20. Aspiracje i plany życiowe gimnazjalistów * 2.21. Przykładowe skale ocen do analizy studium przypadku * 2.22. Spostrzeganie ról rodzicielskich przez dzieci * 2.23. Rzeczywisty, lubiany i postulowany obraz kolegi/koleżanki * 2.24. Skala poczucia osamotnienia (UCLA) * 2.25. Subiektywna ocena pracy pedagogicznej * 2.26. Inwentarz wypalenia się nauczycieli * 2.27. Praca zawodowa źródłem zaspokajania potrzeb nauczycieli * 2.28. Satysfakcja zawodowa nauczycieli * Rozdział 3. NARZĘDZIA DO DIAGNOZOWANIA FUNKCJONOWANIA CZŁOWIEKA DOROSŁEGO * 3.1. Problemy psychospołeczne współczesnej rodziny * 3.2. Satysfakcja z pracy zawodowej * 3.3. Jak oceniasz swoje życie? * 3.4. Wieloaspektowy wymiar jakości życia * 3.5. Jakość życia materialnego i społecznego * 3.6. Jakość życia zawodowego * 3.7. Stres zawodowy * 3.8. Stres w życiu pracujących zawodowo kobiet * 3.9. Wypalenie zawodowe i sposoby jego przezwyciężania * 3.10. Jak postrzegasz siebie i swoją organizację? * 3.11. Moja organizacja * 3.12. Jaką wolisz pracę? Jaka jest praca, którą wykonujesz? * 3.13. Postawa pracowników wobec pracy - dlaczego pracujesz? * 3.14. Motywacja działania * 3.15. Organizacja jako system motywacyjny * 3.16. Konflikty interpersonalne w środowisku pracy * 3.17. Społeczna percepcja rozwoju zawodowego kobiet * 3.18. Moja sytuacja rodzinna i zawodowa * 3.19. Zazdrość w życiu ludzi * 3.20. Konflikty małżeńskie * 3.21. Rola ojca w wychowaniu dziecka * 3.22. Skala udziału ojca w opiece nad dzieckiem niepełnosprawnym i w jego wychowaniu * 3.23. Jedynactwo z perspektywy dorosłych jedynaków * 3.24. Czy masz trudności w komunikowaniu się? * 3.25. Poziom empatii * 3.26. Twoja inteligencja emocjonalna * 3.27. Adaptacja emigrantów z Polski do nowego środowiska * 3.28. Psychospołeczne funkcjonowanie osób starszych * 3.29. System wartości i plany życiowe osadzonych w zakładzie karnym * 3.30. Postawa społeczeństwa wobec osób karanych * 3.31. Sytuacje trudne w życiu osadzonych * 3.32. Bezrobocie i jego skutki * 3.33. Funkcjonowanie pracownika po utracie pracy
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17130 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.01.2025)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 291-295.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej