568549
Książka
W koszyku
Rozwój zdolności i uzdolnień dzieci i młodzieży nie następuje samoistnie. To, czy dziecko charakteryzować się będzie jedynie potencjalnymi możliwościami, czy też ponadprzeciętnymi, w dużej mierze uwarunkowane jest wpływem środowiska. Znaczącą rolę w procesie pobudzania i wspierania osobowego rozwoju dzieci i młodzieży zdolnej przypisuje się szkole. Z jej działaniami w tym zakresie wiązane są duże nadzieje. Jaka jest jednak rzeczywistość edukacyjna? Czy szkoły, które winny być zainteresowane stymulowaniem rozwoju uczniów zdolnych, rzeczywiście takie działania podejmują: Jeśli tak, to czy działania te odpowiadają na potrzeby tych uczniów?... W dysertacji przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w specjalnie wybranych szkołach, ktorych dyrektorzy zadeklarowali szczególną aktywność kadry nauczycielskiej w zakresie pracy z uczniem zdolnym, czego miernikiem były dobre wyniki nauczania, wysoki odsetek laureatów i finalistów olimpiad i konkursów, a także wysoki wskaźnik przyjęć na wyższe szczeble kształcenia.
Wstęp * Rozdział 1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych * Rozdział 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychologicznych * Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań własnych * Rozdział 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym * Rozdział 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych * Rozdział 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych * Refleksje końcowe
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17147 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 189-[196].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej