568576
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana do osób studiujących psychologię i pedagogikę oraz dla praktyków na co dzień zajmujących się dziećmi z zespołem ADHD. Wyniki analiz zawartych w publikacji są niezwykle cenne dla specjalistów zajmujących się poradnictwem rodzinnym i wychowawczym.
Rozdział I * Pojęcie i diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.Zespół nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.1.Pojęcie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 1.1.2.Objawy podstawowe ADHD * 1.1.3.Objawy współwystepujące z ADHD * 1.1.4.Zespół ADHD w aspekcie rozwojowym * 1.1.5.Epidemiologia zespołu ADHD * a)Przegląd badań w zakresie występowania ADHD w różnych krajach * b)Zespół ADHD w populacji dzieci polskich * 1.1.6.Wiek a zespół ADHD * 1.1.7.Płeć a Zespół ADHD * 1.2.Diagnozowanie nadpobudliwości psychoruchowej * 1.2.1.Uwagi wstępne * 1.2.2.Wybrane metody diagnozy ADHD * 1.2.3.Postaci zespołu ADHD wg DSM-IV * 1.3.Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej * 1.3.1.Uwarunkowania organiczne * 1.3.2.Czynniki genetyczne * 1.3.3.Przyczyny środowiskowo-wychowawcze * 1.4.Zespół ADHD jako problem pedagogiczny * 1.4.1.Status socjometryczny * 1.4.2.Sytuacja szkolna uczniów z ADHD * 1.5.Pomoc terapeutyczna osobom z ADHD * Rozdział II * Nieprzystosowanie społeczne * 2.1.Socjalizacja i zaburzenia socjalizacji * 2.1.1.Pojęcie socjalizacji * 2.1.2.Teorie socjalizacji * 2.1.3.Zaburzenia zachowania * 2.2.Pojęcie nieprzystosowania społecznego * 2.3.Nieprzystosowanie społeczne a pojęcia pokrewne * 2.4.Objawy nieprzystosowania społecznego * 2.5.Agresywność jako podstawowy przejaw nieprzystosowania społecznego * 2.5.1.Pojęcie, rodzaje i teorie agresji * 2.5.2.Zachowania agresywne osób nieprzystosowanych społecznie * 2.6.Przyczyny nieprzystosowania społecznego * 2.6.1.Czynniki biologiczne * 2.6.2.Czynniki środowiskowe * a)Czynniki rodzinne * b)Czynniki szkolne * c)Grupy rówieśnicze * d)Massmedia * 2.7.Kryminogenna rola zespołu ADHD * Rozdział III * Metodologia badań własnych * 3.1.Problemy badawcze i hipotezy robocze * 3.2.Metody i narzędzia badawcze * 3.2.1.Skala Obserwacyjna Zespołu ADHD wg kryteriów diagnostycznych DSM-IV * 3.2.2.Test Uwagi Couve??go * 3.2.3.Test Dobierania Figur Podobnych * (Matching Familiar Figures - MFF) J. Kagana * 3.2.4.Krótka Skala Inteligencji (KSI) * 3.2.5.Skala Nieprzystosowania Społecznego (SNS) L. Pytki * 3.2.6.Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A. H. Bussa i Ann Durkee * 3.2.7.Dyferencjał semantyczny * 3.2.8.Plebiscyt życzliwości i niechęci * 3.2.9.Kwestionariusz wywiadu * 3.2.10.Analiza dokumentacji * 3.3.Organizacja badań * 3.4.Procedura kompletowania i charakterystyka badanych grup * 3.5.Metody analizy statystycznej wyników * Rozdział IV * Występowanie nadpobudliwości psychoruchowej w świetle trzech * narzędzi badawczych * 4.1.Nasilenie nadpobudliwości psychoruchowej w badanej populacji mierzone Skalą Obserwacyjną ADHD * 4.2.Nasilenie zespołu ADHD mierzone Skalą Obserwacyjną a wyniki uzyskane w Teście Uwagi Couve??go * 4.3.Nasilenie ADHD mierzone Skalą Obserwacyjną a wyniki uzyskane w teście MFF Kagana * 4.4.Występowanie zespołu ADHD w świetle trzech wybranych technik * diagnostycznych * 4.5.Uwagi podsumowujące i dyskusyjne * Rozdział V * Nasilenie i postaci ADHD a nieprzystosowanie społeczne * 5.1.Nieprzystosowanie społeczne badanych grup mierzone SNS L. Pytki * 5.2.Nasilenie i postaci ADHD a poziom agresywności * 5.3.Nasilenie i postaci ADHD a wyniki badań dyferencjałem semantycznym * 5.4.Nasilenie i postaci ADHD a pozycja w klasie * 5.5.Uwagi podsumowujące i dyskusyjne * Podsumowanie i wnioski * Bibliografia *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17152 (1 egz.)
Strefa uwag:
Inny tyt: Maladjustment in children with ADHD
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 211-231.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej