570467
Książka
W koszyku
WprowadzenieI. Hotelarstwo w turystyce1. Współczesne kierunki rozwoju hotelarstwa2. Miejsce hotelarstwa w turystyce w dobie globalizacji3. Organizacja hotelarstwa w Polsce4. Przedsiębiorstwo hotelarskie i jego otoczenie5. Misja. wizja i strategia w przedsiębiorstwie hotelarskim6. Współpraca pomiędzy hotelami a odbiorcami usług hotelarskich7. Zakres usług w hotelarstwie7.1. Klasyfikacja i podział hoteli7.2. Rodzaje usług hotelarskichII. Wybrane zagadnienia z teorii organizacji1. Organizacja - wybrane pojęcia2. Rodzaje struktur organizacyjnych3. Celowość i racjonalność struktury4. Podstawowe komórki organizacyjne w hotelu5. Schemat opisu stanowiska pracy6. Systemy organizacyjne w hotelarsrwie7. Schemat organizacyjn8. Formy organizacyjno-prawne hotelu jako przedsiębiorstwa9. Podstawowe dokumenty organizacyjne w hoteluIII. Organizacja współczesnego hotelu1. Części składowe współczesnego hotelu o rozbudowanym programie użytkowym1.1. Otoczenie eksploatacyjne.1.2. Budynek lub zespół budynków1.3. Recepcja1.4. Komunikacja i transport wewnętrzny1.5. Zespół mieszkalny1.6. Zespół gastronomiczny1.7. Zespół wielofunkcyjny1.8. Zespół handlowo-usługowy1.9. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy1.10. Zaplecze socjalne pracowników1.11. Administracja hoteluIV. Czynnik osobowy w hotelu1. Sylwetka wzorowego hotelarza - kodeks etyki hotelarza2. Zasady zatrudniania i czas pracy w hotelu3. Sytuacje kryzysowe oraz odpowiedzialność materialna pracowników4. Rekrutacja pracowników i jej formy5. Szkolenia pracowników.6. Ocena pracowników7. Systemy motywacyjne8. Nagrody i wyróżnieniaV. Organizacja jakości usług w przedsiębiorstwie hotelarskim1. Zagadnienia podstawowe1.1. Pomiar jakości usług2. Metody oddziaływania na poziom usług w hotelarstwie2.1. Standardy i procedury obsługi2.2. Kategoryzacja w obiektach hotelarskich2.3. Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna2.4. Konkursy branżowe2.5. Normy ISO w hotelarstwie2.6. System HACCP w gastronomii hotelowej3. Analiza i ocena poziomu jakości usług3.1. Metoda servqual3.2. Technika incydentów krytycznych3.3. Pojęcie satysfakcji klienta.VI. Organizacja bezpieczeństwa w hotelu1. Bezpieczeństwo gościa i jego mienia w hotelu1.1. Istota hotelarstwa a obowiązki hotelu względem gościa i jego mienia1.2. Stan techniczny hotelu a bezpieczeństwo gości1.3. Zabezpieczenia stosowane w hotelach1.4. Systemy i metody zabezpieczeń w obiektach hotelarsko-gastronomicznych1.5. Obowiązki hotelu oraz personelu względem gościa i jego mienia2. Podstawowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy2.1. Odpowiedzialność hotelarza pracodawcy2.2. Prawa i obowiązki pracownika2.3. Szkolenie pracowników w zakresie BHP3. Przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych4. Hotel a otoczenie i środowisko naturalneVII. Organizacja nowego przedsiębiorstwa1. Procedura uruchomienia przedsiębiorstwa2. Procedura kategoryzacyjna3. Proces inwestycyjny4. Programy użytkowe5. Przygotowanie obiektu do eksploatacji6. Biznesplan.Literatura przytaczana i uzupełniającaWykaz rysunków
Wprowadzenie * I. Hotelarstwo w turystyce * 1. Współczesne kierunki rozwoju hotelarstwa * 2. Miejsce hotelarstwa w turystyce w dobie globalizacji * 3. Organizacja hotelarstwa w Polsce * 4. Przedsiębiorstwo hotelarskie i jego otoczenie * 5. Misja. wizja i strategia w przedsiębiorstwie hotelarskim * 6. Współpraca pomiędzy hotelami a odbiorcami usług hotelarskich * 7. Zakres usług w hotelarstwie * 7.1. Klasyfikacja i podział hoteli * 7.2. Rodzaje usług hotelarskich * II. Wybrane zagadnienia z teorii organizacji * 1. Organizacja - wybrane pojęcia * 2. Rodzaje struktur organizacyjnych * 3. Celowość i racjonalność struktury * 4. Podstawowe komórki organizacyjne w hotelu * 5. Schemat opisu stanowiska pracy * 6. Systemy organizacyjne w hotelarsrwie * 7. Schemat organizacyjny * 8. Formy organizacyjno-prawne hotelu jako przedsiębiorstwa * 9. Podstawowe dokumenty organizacyjne w hotelu * III. Organizacja współczesnego hotelu * 1. Części składowe współczesnego hotelu o rozbudowanym programie użytkowym * 1.1. Otoczenie eksploatacyjne. * 1.2. Budynek lub zespół budynków * 1.3. Recepcja * 1.4. Komunikacja i transport wewnętrzny * 1.5. Zespół mieszkalny * 1.6. Zespół gastronomiczny * 1.7. Zespół wielofunkcyjny * 1.8. Zespół handlowo-usługowy * 1.9. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy * 1.10. Zaplecze socjalne pracowników * 1.11. Administracja hotelu * IV. Czynnik osobowy w hotelu * 1. Sylwetka wzorowego hotelarza - kodeks etyki hotelarza * 2. Zasady zatrudniania i czas pracy w hotelu * 3. Sytuacje kryzysowe oraz odpowiedzialność materialna pracowników * 4. Rekrutacja pracowników i jej formy * 5. Szkolenia pracowników * 6. Ocena pracowników * 7. Systemy motywacyjne * 8. Nagrody i wyróżnienia * V. Organizacja jakości usług w przedsiębiorstwie hotelarskim * 1. Zagadnienia podstawowe * 1.1. Pomiar jakości usług * 2. Metody oddziaływania na poziom usług w hotelarstwie * 2.1. Standardy i procedury obsługi * 2.2. Kategoryzacja w obiektach hotelarskich * 2.3. Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna * 2.4. Konkursy branżowe * 2.5. Normy ISO w hotelarstwie * 2.6. System HACCP w gastronomii hotelowej * 3. Analiza i ocena poziomu jakości usług * 3.1. Metoda servqual * 3.2. Technika incydentów krytycznych * 3.3. Pojęcie satysfakcji klienta * VI. Organizacja bezpieczeństwa w hotelu * 1. Bezpieczeństwo gościa i jego mienia w hotelu * 1.1. Istota hotelarstwa a obowiązki hotelu względem gościa i jego mienia * 1.2. Stan techniczny hotelu a bezpieczeństwo gości * 1.3. Zabezpieczenia stosowane w hotelach * 1.4. Systemy i metody zabezpieczeń w obiektach hotelarsko-gastronomicznych * 1.5. Obowiązki hotelu oraz personelu względem gościa i jego mienia * 2. Podstawowe obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy * 2.1. Odpowiedzialność hotelarza pracodawcy * 2.2. Prawa i obowiązki pracownika * 2.3. Szkolenie pracowników w zakresie BHP * 3. Przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych * 4. Hotel a otoczenie i środowisko naturalne * VII. Organizacja nowego przedsiębiorstwa * 1. Procedura uruchomienia przedsiębiorstwa * 2. Procedura kategoryzacyjna * 3. Proces inwestycyjny * 4. Programy użytkowe * 5. Przygotowanie obiektu do eksploatacji * 6. Biznesplan
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 64 (1 egz.)
Kaucja: 33,92 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 171-177.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów kierunków mających w swych programach zagadnienia związane z branżą noclegową, ze szczególnym uwzględnieniem hotelarstwa.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej