572480
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Rosnąca popularność szkoleń sprawia, że potrzebni są odpowiednio przygotowani trenerzy, którzy będą mogli je zaplanować i poprowadzić. Do nich właśnie, jak również do pracowników działów HR i szkoleniowych, adresowana jest seria Szkolenia. Metody symulacyjne były znane już w starożytności. W Polsce ich wprowadzenie przebiegało falami, a ich rozkwit i znaczące rozpowszechnienie nastąpiły wraz z transformacją gospodarczą kraju i zmianami w edukacji. Celem autorów jest połączenie wiedzy teoretycznej z praktyczną i pokazanie, jak stosować symulacje w celu osiągnięcia zamierzonych efektów szkolenia. Opisują oni trzy podstawowe rodzaje metod symulacyjnych (symulacja behawioralna, gry symulacyjne, symulatory), tłumaczą, jak stworzyć własne symulacyjne narzędzie szkoleniowe i dostosować te już znane do danego obszaru tematycznego. Przekazują użyteczne wskazówki, które pomogą trenerom w ich codziennej pracy i ułatwią rozwój kompetencji uczestników szkolenia. Dodatkowo podpowiadają, jak zadbać o poczucie bezpieczeństwa osób szkolonych, wzbudzić ich ciekawość, zminimalizować opór i rozwiać pojawiające się wątpliwości. Tłumaczą, że trener musi zachować postawę niezależnego arbitra, dającego szansę uczestnikom na popełnianie błędów, a następnie wyciąganie z nich wniosków i ich naprawianie. Wspominają również o słabych stronach i ograniczeniach metod symulacyjnych, przestrzegają przed potencjalnymi trudnościami i zachęcają do nieustannego notowania własnych spostrzeżeń jako wskazówek do dalszego doskonalenia zarówno siebie, jak i samego szkolenia. Zapewniają, że poprawnie dobrana i przeprowadzona symulacja jest nieocenionym wsparciem w osiąganiu celów szkolenia.
Rozdział 1 * Metody symulacyjne i ich rodzaje * 1.1. Symulacja i jej definicje * 1.2. Symulacyjne i niesymulacyjne metody aktywizujące * 1.3. Rodzaje szkoleniowych metod symulacyjnych * 1.4. Pedagogiczne przesłanki szkoleniowego użycia symulacji * 1.5. Cel szkoleniowego użycia narzędzi symulacyjnych * Rozdział 2 * Szkoleniowe zastosowania symulacji * 2.1. Cele szkoleniowego zastosowania symulacji - klasyfikacje efektów edukacyjnych * 2.2. Mechanizm zapewniający trwałość efektów uczenia * 2.3. Wprowadzenie do działania w świecie symulowanym * 2.4. Przebieg symulacji - rola trenera i uczestników * 2.5. Omówienie - jego funkcje i etapy * Rozdział 3 * Symulacje behawioralne * 3.1. Behawioralne symulacje jednoosobowe * 3.2. Scenki jako symulacje behawioralne * 3.3. Gry negocjacyjne jako specyficzny rodzaj symulacji behawioralnych * 3.4. Grupowe rozwiązywanie problemów * Rozdział 4 * Gry symulacyjne * 4.1. Gry symulacyjne - definicje i klasyfikacja * 4.2. Gry serio, gry zamknięte i otwarte * 4.3. Strukturalne elementy gry symulacyjnej * 4.4. Atuty gier symulacyjnych jako narzędzi szkoleniowych - jak ich nie zaprzepaścić * Rozdział 5 * Symulatory * 5.1. Definicje i typologie symulatorów * 5.2. Wierność i jej rodzaje * 5.3. Dobór symulatorów do osiągania wybranych efektów edukacyjnych * 5.4. Szkolenia w zakresie współpracy w zespole (crew management training) * Rozdział 6 * Projektowanie symulacji dla celów szkoleniowych * 6.1. Jak pozyskać szkoleniowe narzędzia symulacyjne * 6.2. Budowa i ocena modelu symulacyjnego * 6.3. Projektowanie szkoleniowej gry symulacyjnej * 6.4. Projektowanie symulacji behawioralnej * 6.5. Specyfika walidacji gier symulacyjnych i symulacji behawioralnych
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17254 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 218-[229].
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej