570534
Książka
W koszyku
Dla prawidłowego rozwoju każdego dziecka niezbędne jest zapewnienie następujących potrzeb: miłości, ruchu i bezpieczeństwa. Ponadto należy stworzyć bezpieczne domy, w których dzieci zawsze będą czuły się kochane i gdzie będą miały zapewnione zaspokojenie biologicznej potrzeby ruchu. [Ze Wstępu]
Znaczenie prawidłowego rozwoju dziecka we wczesnym okresie dla dalszego życia * 2. Niepełnosprawność * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Definicja niepełnosprawności * 3. Działania usprawniające * 3.1. Podstawowe zasady prowadzenia zajęć/ćwiczeń z małymi dziećmi * 3.2. Ruch. Funkcja ruchowa * 3.3. Napięcie mięśni* 3.4. Leczenie ruchem. Kinezyterapia * 3.5. Fizykoterapia * 3.6. Masaż * 3.7. Stymulacja dotykowa. Masaż Shantali * 3.8. Inne rodzaje zabiegów stosowanych u dzieci * 3.9. Terapia zajęciowa * 4. Najwcześniej działające czynniki wywołujące schorzenia i zaburzające psychoruchowy rozwój dzieci * 4.1. Błędy w przekazywaniu informacji genetycznej * 4.2. Zaburzenia metaboliczne * 4.3. Leki szkodliwie działające na płód * 4.4. Alkohol, nikotyna, narkotyki i inne używki * 4.5. Czynniki infekcyjne * 4.6. Stany niedoborowe ciężarnych * 4.7. Zanieczyszczenie środowiska * 4.8. Inne czynniki * 5. Rozwój ruchowy * 5.1. Ogólne uwagi dotyczące rozwoju ruchowego * 5.2. Prawidłowy rozwój ruchowy w 1. roku życia * 5.3. Rozwój nieprawidłowy * 6. Najczęstsze schorzenia wywołujące niesprawność ruchową dzieci * 6.1. Mózgowe porażenie dziecięce * 6.2. Rozszczep kręgosłupa i przepuklina oponowo-rdzeniowa * 7. Najczęściej stosowane metody usprawniania ruchowego dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego * 7.1. Metoda NDT-Bobath 7.2. Metoda Petö – nauczanie kierowane * 7.3. Metoda Vaclava Vojty * 7.4. Metoda Glenna Domana * 7.5. Integracja czynności narządów zmysłów w rozwoju dziecka * 7.6. Terapia psychomotoryczna * 7.7. Ocena stosowanych w rehabilitacji metod usprawniania * 8. Samoobsługa w czynnościach dnia codziennego * 8.1. Trudności w karmieniu * 8.2. Nauka ubierania i rozbierania * 8.3. Trening czynności fizjologicznych * 9. Usprawnianie czynności rąk * 9.1. Ćwiczenia u dzieci źle kontrolujących ustawienie głowy * 9.2. Ćwiczenia w pozycji na plecach * 9.3. Ćwiczenia w pozycji na brzuchu * 9.4. Ćwiczenie płynności ruchów * 9.5. Ćwiczenia uczące używania obu rąk jednocześnie * 9.6. Ćwiczenie koordynacji pracy obu rąk przy użyciu różnych pomocy * 9.7. Ćwiczenia rąk w trakcie śpiewania piosenek * 9.8. Ćwiczenia usprawniające proces zwalniania chwytu * 9.9. Ćwiczenia poprawiające chwyt * 9.10. Ćwiczenia usprawniające odwodzenie kciuka * 9.11. Ćwiczenia kształtujące chwyt opuszkowy * 9.12. Ćwiczenia kształtujące chwyt pęsetkowy * 9.13. Ćwiczenia rozluźniające mięśnie rąk * 9.14. Zabawy palcówki * 10. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne * 11. Ćwiczenia równoważne * 11.1. Ćwiczenia równoważne w pozycji na plecach * 11.2. Ćwiczenia równoważne w pozycji na brzuchu * 11.3. Ćwiczenia równoważne w pozycji siedzącej * 11.4. Ćwiczenia równoważne w klęku podpartym * 11.5. Ćwiczenia równoważne w klęku prostym * 11.6. Ćwiczenia równoważne w klęku jednonóż * 11.7. Ćwiczenia równoważne w przysiadzie * 11.8. Ćwiczenia równoważne w pozycji stojącej * 12. Ćwiczenia w wodzie * 12.1. Wprowadzenie * 12.2. Wejście do wody i zanurzenie dziecka * 12.3. Wyjście z wody i wyciągnięcie dziecka * 12.4. Zasady wspomagania dziecka w wodzie * 12.5. Znaczenie ćwiczeń w wodzie * 13. Muzyka w codziennym życiu i terapii * 13.1. Muzyka i ruch * 13.2. Rytm * 13.3. Melodia * 13.4. Tembr * 13.5. Muzyka w rozwoju człowieka * 13.6. Muzyka w relaksacji * 14. Hipoterapia * 14.1. Rys historyczny * 14.2. Wpływ jazdy konnej na pacjenta * 14.3. Wskazania do hipoterapii * 14.4. Przeciwwskazania do hipoterapii * 14.5. Założenia hipoterapii * 14.6. Wyposażenie konia i środki pomocnicze * 14.7. Metodyka prowadzenia zajęć z dziećmi * 15. Inne działania wspomagające proces usprawniania * 15.1. Dogoterapia * 15.2. Delfinoterapia * 15.3. Kombinezony/skafandry * 16. Bezpieczeństwo w domu * 16.1. Zasady ogólne * 16.2. Schody. Klatki schodowe. Przedpokoje. Hole * 16.3. Kuchnia * 16.4. Łazienka * 16.5. Pokój mieszkalny. Jadalnia * 16.6. Sypialnia * 16.7. Pokój dziecinny * 16.8. Strych i piwnica * 16.9. Podwórko. Ganek. Weranda. Garaż * 16.10. Piecyki. Grzejniki. Kaloryfery * 16.11. Elektryczność i przedmioty zasilane energią elektryczną * 16.12. Nagłe wypadki i wyjątkowe sytuacje * 16.13. Plan ewakuacji/nagłej ucieczki
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. grzbietowy: Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 285-287. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej