568576
Książka
W koszyku
Wstęp * Część I * Proces stereotypizacji i stygmatyzacji "eurosierot" w świetle podstawowych teorii i wyników badań empirycznych * Rozdział 1. Społeczno-kulturowe tło zjawiska "eurosieroctwa" * 1.1. Migracje zagraniczne Polaków przed 1 maja 2004 r. * 1.2. Poakcesyjne migracje Polaków * 1.3. Wybrane teorie migracji * 1.4. Globalizacja i ponowoczesność a decyzje migracyjne Polaków * Rozdział 2. "Eurosieroctwo" - analiza pojęcia i próba oceny skali zjawiska * 2.1. Definicje pojęć "eurosieroctwo" i "eurosierota" * 2.2. Skala zjawiska "eurosieroctwa" * 2.3. Społeczny odbiór zjawiska "eurosieroctwa" * Rozdział 3. Rzeczywistość społeczna w świetle determinizmu językowego i konstruktywizmu społecznego * 3.1. Język jako narzędzie odzwierciedlania vs konstruowania świata społecznego. Koncepcja determinizmu (relatywizmu) językowego * 3.2."Eurosieroctwo" jako konstrukt społeczny. Koncepcja konstruktywizmu społecznego * Rozdział 4. Kategoria "eurosieroctwa" jako schemat poznawczy * 4.1. Konsekwencje stereotypizacji "eurosierot" w relacjach interpersonalnych * 4.2. Funkcje procesu stereotypizacji dzieci euromigrantów * 4.3. Rola języka w procesie stereotypizacji i stygmatyzacji społecznej * 4.4. Językowa aktywizacja stereotypów społecznych - znaczenie wyborów semantycznych w procesie stereotypizacji * 4.5. Procesy emocjonalne a stereotypizacja "eurosierot". Uprzedzenia wobec innych i zjawisko dyfuzji afektu * Rozdział 5. Kategoria "eurosieroctwa" i jej piętnujące właściwości * 5.1. Koncepcja "piętna" w ujęciu klasycznym * 5.2. Współczesne koncepcje "piętna" * 5.3. "Eurosieroctwo" indywidualną skazą i piętnem grupowym * Rozdział 6. Poznawcze, emocjonalne i behawioralne konsekwencje stosowania pojęcia "eurosieroctwa" w środowisku szkolnym * 6.1. Relacje uczeń "eurosierota" - nauczyciel * 6.2. Relacje uczeń "eurosierota" - grupa rówieśnicza * 6.3. Uczeń "eurosierota" w relacji do samego siebie. Schematy ja i poczucie własnej wartości dzieci euromigrantów * 6.4. Zjawisko zagrożenia stereotypem a osiągnięcia szkolne i zachowania społeczne "eurosierot" * Część II * Stygmatyzujący potencjał etykiety "eurosierota" i zjawiska "eurosieroctwa" - badania eksperymentalne * Rozdział 7. Przedmiot badań i opis procedury eksperymentalnej * 7.1. Ogólna charakterystyka przedmiotu badań * 7.2. Cele badań * 7.3. Hipotezy badawcze * 7.4. Uczestnicy eksperymentu i miejsce badań * 7.5. Metoda badawcza * 7.6. Przebieg postępowania eksperymentalnego * Rozdział 8. Społeczne piętno "eurosieroctwa" - wyniki badań eksperymentalnych * 8.1. Etykieta "eurosierota" vs kategoria opisowa "dziecko rodzica/rodziców okresowo przebywających poza granicami kraju a tworzony przez obserwatora obraz dziecka" * 8.2. Etykieta "eurosieroctwo" vs kategoria opisowa "dziecko rodzica/rodziców okresowo przebywających poza granicami kraju a tworzone przez obserwatora oczekiwania na temat dziecka" * 8.3. Piętnujący charakter kategorii językowej "eurosierota"/"eurosieroctwo" * 8.4. Wpływ schematu płci i wieku na relacje zachodzące między informacją na temat sytuacji rodzinnej dziecka a tworzonym przez nauczycieli obrazem i oczekiwaniami na jego temat * 8.5. Moderująca rola obrazu i oczekiwań interpersonalnych na temat dziecka w procesie stygmatyzacji "eurosierot" * 8.6. Modyfikujący wpływ płci i wieku dziecka na relacje zachodzące między obrazem a oczekiwaniami tworzonymi na jego temat * Rozdział 9. Omówienie wyników * Rozdział 10. Wnioski i rekomendacje
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17394 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [217]-230.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej