570418
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera opis możliwych ról, jakie docelowo mogą pełnić nauczyciele oraz dyrektorzy szkół, łącząc kompetencje przydatne w nauczaniu szkolnym z umiejętnościami niezbędnymi do pracy z dorosłymi w szkole i poza szkołą. Są to role trenera i coacha.Lektura książki zapewni czytelnikowi: wiedzę na temat nowych możliwości, jakie przynosi rynek usług edukacyjnych, rozwój posiadanych kompetencji w celu podjęcia nowych zadań na rynku usług edukacyjnych, możliwość rozwinięcia swoich kompetencji interpersonalnych, uporządkowanie wiedzy na temat podstawowych metod pracy nauczyciela, trenera i coacha.Publikacja została wzbogacona o podręczny zestaw technik i narzędzi przydatnych do wykorzystania podczas lekcji oraz szkoleń.Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli, którzy poszukują nowych ról, zamierzają rozwijać swoje dotychczasowe kompetencje i poszerzać możliwości zawodowe o obszar pracy z dorosłymi w ramach prowadzenia szkoleń bądź coachingu.
Rozdział 1. Podstawy pracy na rzecz rozwoju innych * 1.1. Nauczanie, trening, coaching * 1.2. Style uczenia się * 1.3. Organizacja procesu edukacyjnego * 1.4. Nauczanie przez kształtowanie kompetencji * 1.5. Motywacja w procesie pracy nad rozwojem * 1.6. Podstawy skutecznej komunikacji * 1.7. Sprawne komunikowanie się jako podstawa skutecznej pracy nauczyciela, trenera, coacha * Rozdział 2. Nauczyciel * 2.1. Podstawowe kompetencje współczesnego nauczyciela * 2.2. Zadania nauczycieli * 2.3. Kompetencje społeczne nauczycieli * 2.4. Podstawy skutecznej pracy z uczniem * 2.5. Motywowanie uczniów do pozytywnego działania * 2.6. Scenariusze zajęć wspomagających motywowanie uczniów do pozytywnego działania * Rozdział 3. Trener * 3.1. Podstawowe kompetencje, które powinien posiadać trener * 3.2. Analiza potrzeb szkoleniowych * 3.3. Budowanie szkolenia dedykowanego * 3.4. Metody pracy trenera * 3.5. Postępowanie z trudnymi uczestnikami szkoleń * 3.6. Radzenie sobie z obiekcjami podczas szkoleń * 3.7. Nauczyciel jako trener wewnętrzny * Rozdział 4. Coach * 4.1. Podstawy coachingu * 4.2. Proces coachowania * 4.3. Typy rozmów coachingowych * 4.4. Skuteczność coachingu * 4.5. Przekazywanie informacji zwrotnej grupie * Rozdział 5. Wykorzystanie kompetencji trenera i coacha w pracy szkoły * 5.1. Szkoła jako organizacja ucząca się * 5.2. Propozycja wspierania potrzeb rozwojowych szkół przez SORE * 5.3. Organizacja szkoleń w placówkach oświatowych * 5.4. Wykorzystanie kompetencji trenera i coacha w organizacji pracy zespołów zadaniowych * 5.5. Postępowanie z trudnymi partnerami rozmów * 5.6. Udzielanie informacji zwrotnej * Aneks * Test na style uczenia się * Test na role w zespole * Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym * Aktywizujące metody nauczania w klasach IV-VI * Aktywizujące metody nauczania w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych * Wybrane metody i narzędzia pracy trenera * Wybrane narzędzia przydatne do prowadzenia rozmowy coachingowej * Ćwiczenia wzmacniające coaching zespołowy * Action Learning jako metoda wspomagania rozwoju nauczycieli
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17429 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. 385-386. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej