570833
Książka
W koszyku
Poradnik stanowi niezwykle cenne źródło wiedzy dla nauczycieli - dotyczy sposobów pracy z uczniem zdolnym na wszystkich etapach kształcenia. Jego logiczna forma, czytelny układ treści oraz przejrzystość poszczególnych modułów pozwalają szybko zorientować się w zawartości i sprawnie poruszać po poszczególnych częściach. Bogactwo konkretnych przykładów popartych dużą wiedzą merytoryczną autorki zapewnia wysoki poziom metodyczny i praktyczny poradnika.Część praktyczna zawiera zgodne z podstawą programową konspekty, scenariusze zajęć, a także przykłady prac projektowych i badawczych, uwzględniające indywidualizację pracy z uczniem zdolnym.Książka bogata jest w przykłady zajęć prowadzonych w systemie klasowo-lekcyjnym i pozalekcyjnym, np. scenariusze, konspekty, ciekawe zadania, bank ćwiczeń, a także aktywizujące metody i formy pracy. Proponowane lekcje zawierają wskazówki do pracy z uczniami o różnorodnych uzdolnieniach. Autorka proponuje lekcje kreatorskie wzbogacone o komponent internetowy oraz lekcje prowadzone metodami aktywizującymi, podczas których uczeń stawiany jest w sytuacji badacza. Przedstawia przykłady stosowania alternatywnych metod nauczania, nastawionych na pracę twórczą.W poradniku odnajdziemy pomoce dydaktyczne i cenną wiedzę, przydatnych zarówno nauczycielowi, jak i innym osobom pracującym na co dzień z uczniem zdolnym. Warto go polecić wychowawcom, rodzicom oraz osobom prowadzącym zajęcia rozwijające zdolności w domach kultury czy szkołach artystycznych. Wskazuje sposoby różnorodnego rozwijania zdolności cały czas podkreślając, że zdolność to przede wszystkim umiejętność przełożenia swoich możliwości intelektualnych na konkretne działanie. (Kamilla Przychodzień, fragmenty recenzji)
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17456, 17457 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 140-143.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej