568613
Książka
W koszyku
Logodydaktyka to autorska koncepcja Iwony Majewskiej-Opiełki zajmująca się całościowo wspieraniem rozwoju człowieka. Przełożona na potrzeby edukacji przyjmuje formę spójnego programu wychowawczego, który stanowi najlepszą odpowiedź na niedoskonałości dzisiejszej szkoły. W myśl założeń logodydaktyki zadaniem edukacji nie mogą być jedynie przekaz wiedzy merytorycznej i nauka krytycznego myślenia. Jej powinnością jest również przyczynianie się do wykształcenia w młodych ludziach siły charakteru i poczucia tożsamości, czyli wychowanie człowieka, który poradzi sobie w nieustannie się zmieniającym świecie. Koncepcja wychowawcza oparta na logodydaktyce bardzo dobrze sprawdzi się na każdym poziomie edukacji, umożliwiając wychowywanie uczniów do przyszłości przy równoczesnej trosce o ich teraźniejszość.Książka zawiera nie tylko kompleksowe omówienie teoretycznych podstaw logodydaktyki wraz z licznymi dowodami jej skuteczności w sferze edukacyjnej, ale również zestaw praktycznych wskazówek dla praktyków oraz zbiór 30 tematów do pracy przez okres całej edukacji. Dzięki temu po jej lekturze każdy czytelnik będzie wiedział, od czego zacząć i jak krok po kroku osiągać cele, do których zmierza wraz z uczniami.
Rozdział 1 - O potrzebach edukacji * Rozdział 2 - Dobre życie * 2.1. Od czego zależy sukces w życiu? * 2.2. Od czego zależy poziom zadowolenia z życia? * 2.3. Prawdziwa rola szkoły * Rozdział 3 - Wychowanie jako integralna część procesu edukacyjnego * 3.1. Wychowanie do mądrości * Rozdział 4 - Logodydaktyka * 4.1. Czym jest logodydaktyka * 4.2. Zasady i podstawowe pojęcia logodydaktyki * 4.3. Dlaczego szkoła potrzebuje logodydaktyki? * Rozdział 5 - Prawdziwy sukces * 5.1. Sukces jako działanie * 5.2. Sukces jako efekt działania * Rozdział 6 - Szkoła skuteczna * 6.1. Jak skutecznie działać w szkole? * Rozdział 7 - Logodydaktyk, czyli nauczyciel z charakterem * 7.1. Misja własnej pracy * 7.2. Poczucie własnej wartości * 7.3. Proaktywność * 7.4. Poczucie spójności wewnętrznej * 7.5. Poczucie obfitości * 7.6. Pozytywne myślenie * 7.7. Nauczyciel i uczeń – wspólna droga * Rozdział 8 - Rodzice i szkoła * 8.1. Rodzice partnerami szkoły – dlaczego to takie ważne * 8.2. Moje, twoje, nasze, czyli o odpowiedzialności za proces wychowania * 8.3. O współdziałaniu w zakresie budowania cech, kompetencji i nawyków * 8.4. Jak zacząć? * 8.5. Szkoła współpracy oczami rodziców * 8.6. Logodydaktyk i rodzic – wzajemne relacje * 8.7. Rodzicu, wyluzuj! * 8.8. Szczęście dzieci a charakter rodziców * 8.9. Współpraca szkoły i rodziców a charakter dorosłych * Rozdział 9 - Rozwijanie charakteru w szkole. Nauka metodą projektów * 9.1. Projekt skuteczną metodą rozwijania cech charakteru * 9.2. Komunikacja narzędziem budowania postaw * 9.3. Sukces pochodną charakteru * Rozdział 10 - Przełożenie teorii logodydaktyki na codzienną praktykę * 10.1. Dwanaście lat szkolnej edukacji * 10.2. Zasady pracy z logodydaktyką * 10.3. Dzień Dobrego Słowa * 10.4. Trzydzieści tematów do pracy przez okres całej edukacji * 10.5. Przykładowe zajęcia dla rodziców i nauczycieli
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17464 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
W cop. data wyd. 2014.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 339-343.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej