570443
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi. Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata. Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera.Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera ogólną charakterystykę zespołu Aspergera. Drugi fragment książki adresowany jest do pedagogów, którzy już od edukacji przedszkolnej mają do czynienia z dziećmi z zespołem Aspergera. Autorka przedstawiła zagadnienia związane z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi dziecka z diagnozą zespół Aspergera oraz omówiła praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno - wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych. Trzecia część książki skierowana jest do rodziców i zawiera wszystkie te treści, które od momentu podejrzenia zaburzeń rozwojowych, przez proces diagnostyczny i terapeutyczny, aż do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, są istotne i ważne w procesie wychowania do dorosłości.
Wstęp * ROZDZIAŁ I. Zespół Aspergera - opis i charakterystyka osób z tym syndromem * 1. Wiadomości podstawowe * 1.1. Czym jest zespół Aspergera? * 1.2. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera * 1.3. Kliniczne wskazania etiologii syndromu * 1.4. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera * 2. Zaburzenia integracji sensorycznej * 2.1. Zaburzenia integracji sensorycznej w ujęciu Zbigniewa Przyrowskiego * 2.2. Świat zmysłów w praktycznym ujęciu * ROZDZIAŁ II. Poradnik dla pedagogów * 1. Podstawy trudności i niepowodzeń edukacyjnych w kontekście zaburzenia ze spektrum autyzmu * 1.1. Trudności i niepowodzenia dziecka w edukacji formalnej - definicje * 1.2. Niepowodzenia edukacyjne dziecka z zespołem Aspergera * 1.3. Przyczyny powstania trudności i niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w kontekście procesu integracji w placówkach edukacyjnych * 1.4. Przyczyny trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z ZA leżące po stronie kadry dydaktycznej * 1.5. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera * 2. Praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówce przedszkolnej * 2.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej * 2.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej * 2.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych * 2.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera * 2.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka * ROZDZIAŁ III. Poradnik dla rodziców * 1. Informacje praktyczne * 1.1. Uporządkowanie spraw formalnych * 1.2. Diagnoza * 1.3. Orzeczenie o niepełnosprawności * 2. Terapia dla twojego dziecka * 2.1. Relacja dziecko - terapeuta * 2.2. Współpraca z rodzicami * 2.3. Organizacja pracy podczas terapii * 2.4. Osobowość terapeuty * 2.5. Przebieg terapii * 2.6. Przemoc w terapii * 2.7. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi * 2.7. Efekty terapeutyczne * 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym * 3.1. Pokochać dziecko z diagnozą * 3.2. Akceptacja * 3.3. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym * 3.4. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności * 3.5. Gdy na ZA cierpi ojciec i syn * 3.6. Przemoc w placówkach edukacyjnych * Zakończenie
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17503 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 28.12.2024)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 257-261.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej