571526
Książka
W koszyku
Optymalne planowanie, dobra organizacja, szybka informacja zwrotna oraz wykwalifikowani i zmotywowani pracownicy to czynniki przyczyniające się do sukcesu przedsiębiorstwa. Jednym z gwarantów właściwego działania tych elementów jest system controllingu, pozwalający na szybką reakcję i podjęcie lub zmianę dotychczasowych decyzji. W książce autorka prezentuje specyfikę funkcjonowania controllingu oraz organizowania jego struktur, rozpoczynając od przedstawienia teorii controllingu i narzędzi wspomagających realizację zadań w systemie. Następnie omawia model tworzenia centrów odpowiedzialności i budżetowania w ramach wewnętrznych struktur oraz możliwości oceny i kontroli pracy wewnętrznych komórek utworzonych w controllingu i ich powiązania z systemem motywacyjnym. Książka jest adresowana do studentów ekonomii, zarządzania oraz finansów i rachunkowości, a także do praktyków gospodarczych.
Rozdział 1. Teoria współczesnego controllingu * Geneza i rozwój controllingu * Pojęcie controllingu * Funkcje controllingu * Zadania systemu controllingu * Rozdział 2. Charakterystyka controllingu w przedsiębiorstwie * Przedmiot i zakres controllingu * Klasyfikacja controllingu * Controlling a systemy zarządzania i rachunkowości * Controlling a inne dyscypliny * Komórka controllingu i controller w przedsiębiorstwie * Rozdział 3. Narzędzia controllingu strategicznego * Pojęcie i dobór narzędzi controllingu strategicznego * Luka strategiczna * Analiza SWOT * Strategiczna karta wyników * Ocena projektów inwestycyjnych * Rozdział 4. Narzędzia controllingu operacyjnego * Pojęcie i istota narzędzi controllingu operacyjnego * Budżetowanie * Krótkookresowy rachunek kosztów i wyników * Analiza wąskich gardeł * Rozdział 5. Organizacja i budżetowanie w centrach odpowiedzialności * Koncepcja i rodzaje ośrodków odpowiedzialności * Organizacja i budżetowanie w centrum kosztów * Budżetowanie wielkości i kosztów sprzedaży w centrum przychodów * Rachunek marż pokrycia w centrum zysku * Budżetowanie w centrum inwestycji * Rozdział 6. Ocena pracy centrów odpowiedzialności a system motywacyjny * Mierniki oceny i analiza odchyleń w centrum kosztów * System wskaźników oceny i odchylenia w centrum przychodów * Rodzaje mierników oceny pracy centrów zysku i inwestycji * Zakres decyzyjności i odpowiedzialności menedżerów w centrach odpowiedzialności * Powiązanie wyników oceny pracy centrów odpowiedzialności z systemem motywacyjnym
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55138 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 139-141.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów ekonomii, zarządzania oraz finansów i rachunkowości.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej