570797
Książka
W koszyku
(Engram)
Prezentowana książka dotyczy niezwykle ważnego problemu - patologii cyfrowego dzieciństwa i młodości. Ukazuje przyczyny, skutki oraz informacje, jak zapobiegać tej patologii w rodzinach i szkołach.
Wstęp * Rozdział 1. Rodzina w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym * 1.1. Definicje i funkcje rodziny * 1.2. Czynniki integrujące i dezintegrujące rodzinę * 1.3. Eurosieroctwo - patologiczne skutki dla członków rodziny - rodziców i dzieci * 1.4. Pracoholizm, nowe groźne uzależnienie w XXI wieku * 1.5. Inne patologiczne zachowania (uzależnienia) dotyczące rodziny * Rozdział 2. Edukacja cyfrowa dzieci i młodzieży we współczesnych szkołach * 2.1. Proces nauczania i wychowania w szkołach - kształtowanie osobowości dzieci i młodzieży * 2.2. Program digitalizacji (cyfryzacji) i działalność Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dotyczący kultury i szkolnictwa w Polsce * 2.3. Kompetencje i umiejętności dzieci w szkołach w zakresie korzystania z Internetu * 2.4. Edukacja dzieci i młodzieży w szkołach w zakresie cyberprzemocy w Internecie i bezpieczeństwa psychologicznego oraz prawnego * Rozdział 3. Patologiczne formy komunikowania się dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 3.1. Internetoholizm. Komunikowanie się dzieci i młodzieży w Internecie - od pokusy do hikikomori, choroby cywilizacyjnej na świecie * 3.2. Cyberprzemoc w cyberprzestrzeni - patologiczne formy komunikowania w opinii studentów * 3.3. Portale społecznościowe, grupy komputerowe i inne zagrożenia dla osobowości dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 3.4. Fonoholizm - uzależnienie od telefonów komórkowych dzieci i młodzieży. Atrakcje i niebezpieczeństwa * 3.5. Seksting, seksoholizm, pedofilia, prostytucja nieletnich - niemoralne i przestępcze komunikowanie się wśród dzieci, młodzieży i dorosłych * 3.6. Tożsamość dzieci i młodzieży w Internecie - JA realne - JA wirtualne * Rozdział 4. Samotność dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 4.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki samotności w ujęciu interdyscyplinarnym * 4.2. "Samotność razem" dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni * 4.3. Komunikowanie się patologiczne w Internecie na przykładzie sprzedaży i zakupu leków * 4.4. Sytuacje trudne w cyberprzestrzeni (stresowe) w komunikowaniu się dzieci i młodzieży * Rozdział 5. Jak zapobiegać patologii cyfrowej, ograniczać ją i leczyć dzieci i młodzież z uzależnień? * 5.1. Czy istnieje i jak powstaje demencja cyfrowa w mózgu człowieka pod wpływem technologii komunikowania się w cyberprzestrzeni? * 5.2. Jak powstaje JA wirtualne oraz tożsamość internetowa? * 5.3. "Cyfrowa głupota" - ekshibicjonizm psychiczny i fizyczny w cyberprzestrzeni wśród dzieci i młodzieży * 5.4. Leczenie uzależnienia od urządzeń cyfrowych - detoks indywidualny i w ośrodkach zamkniętych * Zakończenie i wnioski
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55167 (1 egz.)
Kaucja: 50,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20813 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 295-302.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej