570418
Książka
W koszyku
Podręcznik przygotowano z myślą o studentach, którzy zamierzają się specjalizować w psychologii zdrowia, ze szczególnym jej odniesieniem do populacji dzieci i młodzieży, jak również o tych, którzy swoje zainteresowania skupiają na psychologii klinicznej dziecka, aby w przyszłych decyzjach zawodowych uwzględniali ścisłe powiązania między organizmem i psychiką, zwłaszcza te sprzyjające rozwojowi oraz podwyższające jakość życia młodego człowieka. Będzie on przydatny dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, gdyż w każdym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych uczą się dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, które muszą być brane pod uwagę w planowaniu i realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mogą z niego korzystać również studenci medycyny, pielęgniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumieć potrzeby swoich przyszłych pacjentów czy podopiecznych. Jednym słowem, książka może zainteresować każdą osobę, dla której zdrowie dzieci i młodzieży jest ważną wartością. (Ze Wstępu)
Rozdział I: Psychologia zdrowia dzieci i młodzieży jako dyscyplina stosowana * 1.1. Perspektywa historyczna * 1.2. Przedmiot, zadania i podstawowe pojęcia psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * 1.3. Status psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * Rozdział II: Teoretyczne podstawy psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * 2.1. Teoria stresu dziecięcego * 2.2. Teoria dziecięcej odporności psychicznej * 2.3. Podejście poznawcze i poznawczo-behawioralne * 2.4. Podejście egzystencjalne * 2.5. Podejście psychoanalityczne * 2.6. Podejście systemowe * * Rozdział III: Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna * 3.1. Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna - przedmiot, cele * i zadania * 3.2. Edukacja zdrowotna jako podstawowa forma promocji zdrowia wśród dzieci i młodzieży * 3.3. Styl życia i zachowania zdrowotne jako ważne wyznaczniki zdrowia dzieci i młodzieży * Rozdział IV: Psychospołeczne aspekty przewlekłych chorób somatycznych u dzieci i młodzieży * 4.1. Związek psychiki i ciała w patogenezie, przebiegu i leczeniu chorób somatycznych * 4.2. Adaptacja dziecka i jego rodziny w sytuacji przewlekłej choroby somatycznej * 4.3. Dziecko w sytuacji choroby zagrażającej życiu. Pediatryczna opieka paliatywna * Rozdział V: Zmaganie się dziecka z chorobą * 5.1. Percepcja i rozumienie bólu przez dzieci * 5.2. Dziecko wobec cierpienia * 5.3. Dziecko w roli pacjenta * * Rozdział VI: Wybrane choroby przewlekłe i dysfunkcje somatyczne * 6.1. Astma oskrzelowa * 6.2. Cukrzyca typu 1 * 6.3. Choroby nowotworowe * 6.4. Wady serca i choroby kardiologiczne * 6.5. Dysfunkcje narządów ruchu * Rozdział VII: Wybrane zaburzenia rozwoju i zachowania * Wprowadzenie * 7.1. Dysleksja * 7.2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi - ADHD * 7.3. Zaburzenia lękowe * 7.4. Zaburzenia odżywiania * 7.5. Przemoc i zaniedbanie * 7.6. Uzależnienia * 7.7. Depresja i samobójstwa * Rozdział VIII: Pomoc psychologiczna dziecku i jego rodzinie * 8.1. Diagnoza * 8.2. Wybrane formy pomocy psychologicznej * 8.3. Psychoterapia dzieci i młodzieży * * Rozdział IX: Zagadnienia etyczne i prawne w psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * 9.1. Główne zagadnienia etyczne w psychologii zdrowia dzieci i młodzieży * 9.2. Główne kwestie prawne w psychologii zdrowia dzieci i młodzieży: władza rodzicielska a zdolność dziecka do czynności prawnych * 9.3. Dokumenty i akty prawne *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17608 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 517-566. Indeksy.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Podręcznik akademicki.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej