568633
Książka
W koszyku
Hotelarstwo stanowi istotną część gospodarki turystycznej, a usługi tej branży należą niewątpliwie do dóbr wyższego rzędu, które charakteryzują się wysoką elastycznością dochodową. Współczesne hotelarstwo jest dynamicznie rozwijającym się sektorem gospodarki, dlatego tak ważne jest śledzenie jego zmian, aktualizowanie informacji z nim związanych oraz dostarczanie wiedzy w tym zakresie osobom, które w danym momencie lub przyszłości będą związane z szeroko rozumianą branżą turystyczną. Celem niniejszej publikacji jest dostarczenie czytelnikowi podstawowej i aktualnej wiedzy dotyczącej hotelarstwa w kontekście szeroko rozumianej ekonomii oraz uświadomienie dynamiki, jaka towarzyszy tej wiedzy.
Część I. Wprowadzenie do hotelarstwa * Rozdział I. Specjalistyczna terminologia hotelarska * Rozdział II. Historia hotelarstwa * 2.1. Hotelarstwo w starożytności i średniowieczu * 2.2. Hotelarstwo nowożytne do XIX wieku * 2.3. Hotelarstwo w XX wieku * Rozdział III. Teoretyczno-praktyczne aspekty branży hotelarskiej * 3.1. Oferta hotelarska i jej cechy * 3.2. Elementy składowe obiektu hotelarskiego * 3.3. Specyfika branży hotelarskiej * Rozdział IV. Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelarskich * 4.1. Funkcje klasyfikacji i kategoryzacji na rynku hotelarskim * 4.2. Czynniki wpływające na wykorzystanie klas i kategorii na rynku hotelarskim * 4.3. Instytucje odpowiedzialne za przyznawanie klas i kategorii obiektom noclegowym * 4.4. Klasyfikacja i kategoryzacja usług noclegowych w Polsce * Rozdział V. Hotelarstwo sieciowe * Część II. Wybrane aspekty marketingu w hotelarstwie * Rozdział I. Marketing przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu tradycyjnym * 1.1. Podstawy marketingu w hotelarstwie * 1.2. Produkt przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu marketingowym * 1.3. Kanały dystrybucji usług hotelarskich * 1.4. Cena usług hotelarskich * 1.5. Promocja usług hotelarskich * 1.6. Czynnik ludzki w przedsiębiorstwie hotelarskim * 1.7. Proces świadczenia usług hotelarskich * 1.8. Świadectwo materialne przedsiębiorstw hotelarskich * Rozdział II. Marketing przedsiębiorstwa hotelarskiego w ujęciu nowoczesnym * 2.1. Wykorzystanie mediów społecznościowych w hotelarstwie * 2.2. Wykorzystanie narzędzia "product placement" w hotelarstwie * 2.3. Stosowanie content marketingu w hotelarstwie * 2.4. Wykorzystanie Corporate Social Responsibility w hotelarstwie * 2.5. Stosowanie marketingu lojalnościowego w hotelarstwie * 2.6. Sprzedaż i promocja usług hotelarskich przy wykorzystaniu platform zakupowych * Część III. Wybrane obszary zarządzania w hotelarstwie * Rozdział I. Struktury organizacyjne w hotelarstwie * 1.1. Podstawowe zagadnienia z zakresu struktur organizacyjnych obiektów hotelarskich * 1.2. Rodzaje struktur organizacyjnych obiektów hotelarskich * Rozdział II. Organizacje hotelarskie w Polsce i na świecie * 2.1. Miejsce organizacji non profit na rynku * 2.2. Pojęcie i funkcje organizacji hotelarskiej * 2.3. Międzynarodowe organizacje hotelarskie * 2.3.1. IH&RA * 2.3.2. Inne organizacje międzynarodowe * 2.4. Organizacje hotelarskie na poziomie krajowym * 2.4.1. Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego * 2.4.2. Polska Izba Hotelarstwa * Rozdział III. Zarządzanie zasobami ludzkimi w hotelarstwie * 3.1. Zatrudnienie w hotelarstwie * 3.1.1. Cechy sektora hotelarskiego determinujące popyt na zasoby ludzkie * 3.1.2. Charakterystyka zasobów ludzkich w hotelarstwie * 3.1.3. Płace i pozapłacowe korzyści w hotelarstwie * 3.2. Zarys zarządzania personelem w hotelarstwie * Rozdział IV. Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem hotelarskim * 4.1. Teoria zrównoważonego rozwoju a cel funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego * 4.2. Korzyści aplikacji teorii zrównoważonego rozwoju * 4.3. Problemy związane z asymetrią informacji * Rozdział V. Zarządzanie gastronomią w hotelarstwie * 5.1. Związek gastronomii z branżą hotelarską * 5.2. Wybrane zagadnienia zarządzania w hotelowej gastronomii * Spis studiów przypadków
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 64 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 233-245.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej