568646
Książka
W koszyku
Innowacje społeczne rozumiane jako projektowanie i wdrażanie nowych, kreatywnych sposobów zaspokajania potrzeb społecznych nabierają coraz większego znaczenia, wiążą się bowiem zarówno z dążeniem do racjonalizacji wydatków socjalnych państwa, jak i chęcią ciągłego podnoszenia dobrostanu społeczeństwa. Autorzy skupili uwagę na: współczesnych uwarunkowaniach i modelach procesów innowacyjnych, istocie innowacji społecznych i procesach ich tworzenia (m.in. z perspektywy rynku pracy), innowacjach społecznych dla osób mających 65 i więcej lat, upowszechnianiu innowacji społecznych, miejscu innowacji społecznych rozwoju regionów. Pracę uzupełniają studia przypadków zaczerpnięte z praktyki państw europejskich. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych, studentów i doktorantów na kierunkach: ekonomia, socjologia, stosowane nauki społeczne, polityka społeczna, zarządzanie, administracja, zarządzanie publiczne.
Część I. Perspektywa teoretyczna * 1. Istota współczesnych innowacji - nowe spojrzenie (Joanna Machnik-Słomka) * 1.1. Idea i uwarunkowania innowacji w XXI wieku * 1.2. Nowe koncepcje innowacji * 1.3. Modele otwarte procesów innowacyjnych w koncepcji zarządzania organizacjami * 2. Innowacje społeczne w teorii nauk ekonomicznych (Joanna Wyrwa) * 2.1. Pojęcie innowacji społecznych * 2.2. Innowacje społeczne a innowacje technologiczne * 2.3. Innowacje społeczne w strategii "Europa 2020" * 3. Proces tworzenia innowacji społecznych (Iwona Lubimow-Burzyńska) * 3.1. Kształtowanie się koncepcji innowacji społecznych * 3.2. Determinanty rozwoju innowacji społecznych * 3.3. Stymulowanie rozwoju innowacji społecznych * 4. Innowacje społeczne sprzyjające włączeniu społecznemu - perspektywa rynku pracy (Anna Niewiadomska) * 4.1. Rola innowacji społecznych w ograniczaniu wykluczenia społecznego * 4.2. Innowacje społeczne w obszarze zatrudnienia * 4.3. Mentoring - innowacyjne narzędzie budowy relacji międzypokoleniowej na rynku pracy * Część II. Praktyczne aspekty innowacji społecznych * 5. Innowacje społeczne dla ludności 65+ w Polsce (Ewa Sobolewska-Poniedziałek) * 5.1. Starzenie się i starość jako społeczno-ekonomiczny problem i wyzwanie * 5.2. Identyfikacja potrzeb seniorów i sposoby ich zaspokajania * 5.3. Tworzenie postaw przedsiębiorczych dla innowacji społecznych wśród seniorów * 5.4. Seniorzy w społeczeństwie - rola i uwarunkowania * 6. Marketingowy wymiar upowszechnienia innowacji społecznych (Anetta Barska) * 6.1. Od marketingu społecznego do marketingu innowacji społecznych * 6.2. Grupy docelowe odbiorców działań marketingowych * 6.3. Narzędzia i instrumenty strategii upowszechniania innowacji społecznych * 7. Innowacje społeczne w kontekście inteligentnego rozwoju regionów (Eulalia Skawińska, Romuald I. Zalewski) * 7.1. Znaczenie innowacji społecznych w realizacji inteligentnego rozwoju regionu * 7.2. Kapitał społeczny jako czynnik bazowy przedsiębiorczości społecznej * 7.3. Wpływ innowacji społecznych na kształtowanie przewagi konkurencyjnej regionu * 7.4. Rola NGO i organizacji lokalnych w tworzeniu innowacji społecznych * 7.4.1. Organizacje pozarządowe, ich zadania i rola w tworzeniu innowacji społecznych * 7.4.2. Innowacje społeczne jako wyzwanie dla NGO w Polsce * 7.4.3. Crowdsourcing w poszukiwaniu innowacji społecznych * 8. Innowacje społeczne w wymiarze europejskim - studia przypadku * 8.1. Dobre praktyki w Europie Zachodniej (Janusz Śnihur) * 8.2. Dobre praktyki w Europie Środkowej (Renata Manacka) * 8.3. Inicjatywy innowacji społecznych w Polsce (Piotr Bromber)
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 304 (1 egz.)
Kaucja: 48,00 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla pracowników naukowych, studentów i doktorantów na kierunkach: ekonomia, socjologia, stosowane nauki społeczne, polityka społeczna, zarządzanie, administracja, zarządzanie publiczne.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej