570534
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 718)
Migracja to nie tylko problem demograficzny, socjologiczny czy ekonomiczny. Autorzy analizują edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje euromigracji zarobkowych rodziców w kontekście jakości funkcjonowania dzieci w rodzinie, w szkole i grupie rówieśniczej. W badaniach wykorzystano metodę wywiadu swobodnego.
Obraz sytuacji edukacyjnej dzieci migrantów * wahadłowych w publikacjach prasowych * i naukowych (Ireneusz Kawecki, Anna Kwatera) * Migracja obywateli polskich do krajów * Europejskiego Obszaru Gospodarczego * Migracja wahadłowa i jej charakterystyka * Obraz "eurosieroctwa" w percepcji publicystów i badaczy * Świat osób badanych: opisy przypadków (Sławomir Trusz) * Patrycja (lat 15) * Judyta (lat 12) * Michał (lat 8) * Marek (lat 16) * Nadia(lat 12) * Oliwią (lat 13) i Alina (lat 13) * Aneta(lat 10) * Motywy migracji cyrkulacyjnych i ich uwarunkowania * (Anna Kwatera) * Rodzinne decyzje migracyjne (Bożena Majerek) * Udział osoby badanej w przygotowywaniu wyjazdu * Akceptacja vs opór dziecka wobec migracji rodzica * Edukacyjne i społeczno-emocjonalne konsekwencje * euromigracji zarobkowych rodziców dla jakości * funkcjonowania dzieci (Sławomir Trusz) * Środowisko rodzinne * Środowisko szkolne * Środowisko rówieśnicze * Środowisko intrapsychiczne - schematy "ja" i poczucie * własnej wartości dzieci euromigrantów * Podsumowanie * Szkoła wobec dzieci po wyjeździe rodziców za granicę: * działania edukacyjne i formy udzielanego * przez nią wsparcia (Anna Kwatera) * Ścieżki edukacyjne dzieci migrantów wahadłowych * (Ireneusz Kawecki)
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17613 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Aneks s. 201-234.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 192-200.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej